سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 109391

براساس شواهد موجود 90 درصد موارد فشارخون بالا در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنس، از نوع اساسی یا بدون هیچ‌گونه علت شناخته شده است.

سلامت نیوز: براساس شواهد موجود 90 درصد موارد فشارخون بالا در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنس، از نوع اساسی یا بدون هیچ‌گونه علت شناخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تصریح کرد: اگرچه همه افراد چاق دچار پرفشاری خون نیستند، اما باید گفت که افزایش وزن بدن می‌تواند موجب افزایش خطر فشار خون بالا شود.

 

وی گفت: در واقع ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی مناسب، "افزایش وزن" و همچنین عادات نامناسب غذایی به ویژه مصرف زیاد نمک و چربی به‌عنوان عوامل مهم و اساسی ابتلا به فشارخون بالا محسوب می‌شوند.
رستگاری تأکید کرد: براساس شواهد موجود 90 درصد موارد فشارخون بالا در تمام گروه‌های سنی و در هر دو جنس،‌ از نوع اساسی یا بدون هیچ گونه علت شناخته شده است.
وی با اشاره به نقش عوامل غذایی در افزایش خطر فشارخون بالا، یادآور شد: به طور کلی مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیکی، ارتباط مستقیم بین "دریافت سدیم غذایی" و پرفشاری خون را تأیید می‌کند.
رستگاری با بیان اینکه تغییرات رژیمی می‌تواند به طور بالقوه بر درمان و پیشگیری از فشار خون بالا اثر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، خاطرنشان کرد: درمان اولیه فشارخون بالا بسیار مهم است و کاهش وزن، ورزش منظم، محدود کردن نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها می‌تواند در این خصوص بسیار تأثیر گذار باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha