سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 109393

آیا می‌دانید همین حالا که تلفن همراه‌تان را در دست می‌گیرید چقدر میکروب و باکتری روی صفحه آن وجود دارد؟ اجازه دهید از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنیم. گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از کثیف‌ترین وسایلی هستند که روزانه به‌ آنها دست می‌زنیم.

سلامت نیوز:آیا می‌دانید همین حالا که تلفن همراه‌تان را در دست می‌گیرید چقدر میکروب و باکتری روی صفحه آن وجود دارد؟ اجازه دهید از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنیم. گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از کثیف‌ترین وسایلی هستند که روزانه به‌ آنها دست می‌زنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان،در اثر دست زدن به‌آنها انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها روی این صفحه‌ها باقی می‌ماند. برخی شرکت‌های سازنده صفحه نمایش تلاش می‌کنند صفحاتی را تولید کنند که نسبت به جرم‌ها و باکتری‌ها مقاوم باشند. تا زمانی که این صفحه‌ها تولید نشوند ما در نبرد با میکروب‌ها تنها هستیم. در ضمن کیف‌ها و محافظ‌های وسایل‌تان را فراموش نکنید. این وسایل، خانه دوم میکروب‌ها هستند.

تمیز کردن درست و اصولی این وسایل به شما کمک می‌کند که در درجه اول از گزند میکروب‌ها و باکتری‌ها در امان باشید و در گام بعد عمر دستگاه شما بیشتر شود. بسته به جنس محافظ و کیف‌تان شما باید به شیوه‌ای خاص آن را تمیز کنید.

اما روش غالب که برای بیشتر کیف‌ها نتیجه می‌دهد استفاده از آب گرم و یک قطره ماده شوینده به علاوه نرم‌کننده است. دستگاه را از کیف یا محافظ خارج کرده و بخش پارچه‌ای را با مخلوط آب و شوینده بشویید. برای خشک کردن این وسایل از نور مستقیم خورشید استفاده نکنید، چراکه ممکن است رنگ کیف و محافظ را از بین ببرد. اما گام مهم و اصلی تمیز کردن خود دستگاه است، چراکه شستن وسایل غیرالکترونیکی دشواری چندانی ندارد اما این مساله درباره گجت‌ها و وسایل برقی تفاوت دارد.

تمیز کردن وسایلی که هر کدام صدها دلار قیمت دارد ریزه‌کاری‌های مخصوص به خود را می‌طلبد. گام اول برای ایمن نگه داشتن دستگاه این است که ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما خاموش است. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی به آن احتیاج داریم یک عدد مسواک خشک است. به وسیله این مسواک به راحتی می‌توان پورت‌ها و دیگر بخش‌هایی که به راحتی تمیز نمی‌شوند را پاک کرد.

برای تمیز کردن سطح گجت‌ها نیز می‌توان از یک قطره مایع دستشویی استفاده کرد. برای موبایل‌ها و دستگاه‌های کوچک می‌توان از یک قطره کمتر استفاده کرد. مخلوطی از آب گرم و مایع دستشویی را با پارچه‌ای نخی روی صفحه بکشید و بلافاصله آن را خشک کنید. اجازه ندهید که مایع دستشویی روی صفحه باقی بماند.

راه دیگری هم برای تمیز کردن وجود دارد؛ استفاده از اسپری‌های شوینده مناسب وسایل الکترونیکی می‌تواند یکی از راحت‌ترین روش‌ها باشد. البته در این روش هم باید توجه داشت که مایع شوینده را به‌صورت مستقیم روی دستگاه اسپری نکنید. باید مایع مخصوص را روی دستمال اسپری کنید و به این شکل سطح دستگاه را تمیز کنید. تمیز کردن دستگاه‌های دیجیتالی باید به‌صورت متناوب صورت بگیرد در غیر این صورت باکتری‌های موجود جایی ثابت برای ماندن پیدا می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha