عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت، روحیه جهادی می‌خواهد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت، روحیه جهادی می‌خواهد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شهلا میرگلوبیات، با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه نظام سلامت، اظهار داشت: این سیاست‌ها راهگشای نظام سلامت بوده و نقطه عطفی در حوزه بهداشت و درمان است که پیاده کردن آنها در گرو عزم ملی و مدیریت جهادی است.

وی اضافه کرد: این سیاست‌ها که در 14 بند به مسئولان ابلاغ شده و بالغ بر 50 مأموریت در آن منظور شده است، بارقه‌ی امیدی را در دل مردم ایجاد کرده و اجرای صحیح آنها منجر به کاهش پرداخت هزینه‌های حوزه سلامت از طرف مردم و نیز از بین رفتن مشکلات در حوزه‌های بهداشتی و درمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات زیادی را در حوزه سلامت متحمل می‌شوند، اضافه کرد: این سیاست‌ها که در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی، صیانت از حقوق مردم، تأمین سلامت، امنیت غذایی، طب سنتی و ... به خوبی در بندها و تبصره‌های مختلفی تبیین شده است تکلیف را کاملا برای قوای سه‌گانه و دیگر مسئولان روشن کرده است و باید همه دست به دست هم دهند تا با اجرای بندهای آن برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی به نتیجه مطلوب برسیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تسریع در اجرای مطلوب این سیاست‌ها را منجر به کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی دانست و گفت: در همین رابطه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در جلسه‌ای با مقام عالی وزارت بهداشت و درمان، راهکارهای لازم را در خصوص اجرای صحیح آن بررسی کرد.

وی با اشاره به نقش مجلس در اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت گفت: مجلس شورای اسلامی با فراهم آوردن شرایط قانونی لازم در حمایت از این سیاست‌ها و نیز نظارت راهبردی بر اجرای دقیق آن با همراهی دولت برای تحقق آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا مردم از برکات و نتایج آن بهره‌مند شوند.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه غفلت از حوزه سلامت آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با دوراندیشی و درایت، با ابلاغ این سیاست‌ها افق روشنی را پیش روی ملت گشودند.

میرگلوبیات توجه مقام معظم رهبری به مشکلات معیشتی مردم و اصلاح ساختار پرداخت هزینه‌های درمان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: معظم‌له بارها بر این نکته تأکید داشته‌اند که بیماران نباید نگرانی جز خود بیماری داشته باشند یعنی باید دغدغه تأمین هزینه‌های درمانی مردم کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha