سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 109412

با نزدیک شدن روزهای گرم سال و افزایش استفاده افراد جامعه از استخرها، احتمال افزایش میزان شیوع و بروز بیماری‌های روده‌ای، انگلی و قارچی تا حد بسیار زیادی وجود دارد.

سلامت نیوز: با نزدیک شدن روزهای گرم سال و افزایش استفاده افراد جامعه از استخرها، احتمال افزایش میزان شیوع و بروز بیماری‌های روده‌ای، انگلی و قارچی تا حد بسیار زیادی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن هدیه‌لو فوق تخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مواردی که متأسفانه کمتر در استخرها مورد توجه قرار می‌گیرد، وضعیت آب استخر و سالم بودن آن است.

وی با اشاره به این‌که آن استخر می‌تواند محلی برای گسترش بیماری باشد، تأکید کرد: در واقع با نزدیک شدن به روزهای گرم سال و افزایش استفاده افراد جامعه از استخرها، احتمال افزایش میزان شیوع و بروز بیماری‌های روده‌ای، انگلی و قارچی تا حد بسیار زیادی وجود دارد.
هدیه لو گفت: معمولا آب استخرها به دلیل اضافه شدن موادی از بدن شناگران نظیر مو، چربی، میکروب‌های مربوط به دستگاه تنفسی،‌گوارش و سایر اندام‌ها و بافت‌ها آلوده می‌شود که این موضوع می‌تواند به راحتی بیماری و آلودگی را منتقل کند.
هدیه‌لو افزود: اگر افراد قبل از رفتن به استخر دوش نگیرند، ممکن است آب را آلوده کرده و حتی انگل‌ها که قابل رویت با چشم نیستند را در آب استخر پخش کنند.
وی با بیان این‌که همه افراد باید برای پیشگیری از انتقال بیماری به اصول بهداشتی توجه کنند، اظهار داشت: اگر فردی دچار بیماری عفونی اعم از ویروسی، میکروبی و قارچی است، باید از رفتن به استخر و شنا کردن در آبی که سایر مردم از آن استفاده می‌کنند، پرهیز کند.
هدیه‌لو خاطرنشان کرد: مسئولین بهداشتی، مدیران و دست اندرکاران استخرها و حتی والدین نیز باید اصول بهداشتی به‌ویژه در زمینه فردی را به فرزندان و مراجعه‌کنندگان به استخرها بیاموزند تا خطر انتقال بیماری و عفونت که به راحتی از طریق آب استخر امکان پذیر است،کاهش یابد و سلامتی افراد استفاده کننده از استخر و حتی سایر افراد جامعه تضمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha