مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، از وجود 500 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در ایران خبر داد و از مردم خواست در ساخت مرکزی برای کمک به این بیماران مشارکت کنند.

نبود مراکز تخصصی مهمترین معضل آلزایمری‌ها درکشور/500هزارنفر درکشور از آلزایمر رنج می‌برند

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، از وجود 500 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در ایران خبر داد و از مردم خواست در ساخت مرکزی برای کمک به این بیماران مشارکت کنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، معصومه صالحی  درباره مشکلات فعلی بیماران مبتلا به آلزایمر در ایران، نبود مراکز تخصصی را اصلی‌ترین معضل این بیماران خواند و گفت: در حال حاضر بیماران به پزشک مغز و اعصاب و اعصاب و روان مراجعه می‌کنند و هیچ مرکزی برای اینکه افراد و خانواده‌هایشان بتوانند با مراجعه به آن، آموزش‌های لازم را ببینند وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت، این مراکز ایجاد شود تا با آموزش افراد و خانواده‌هایشان کیفیت زندگی مبتلایان بالا رود.

وی درباره وضعیت دارویی این بیماران با اشاره به اینکه داروهای خارجی بسیار گران هستند، گفت: داروهای ایرانی هم مقدار کمی دارد اما خوشبختانه وزارت بهداشت تمهیداتی اندیشیده است که با کمک درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، کاری کنند تا هزینه‌های دارویی بیماران کاهش یابد.

صالحی درباره نحوه توزیع داروها در کشور گفت: مشکلی از لحاظ پخش دارو وجود ندارد اما ممکن است این بیماری در برخی مناطق کشور ناشناخته باشد و خانوارها دسترسی به پزشک نداشته باشند اما داروها به طور مناسب توزیع می‌شوند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، با اشاره به فعالیت‌های این انجمن در قسمت‌های مختلف درمانی، توانبخشی، مراقبت روزانه و پیشگیری، برنامه‌های آتی این انجمن را این گونه تشریح کرد: در حال حاضر زمین از طرف شهرداری به انجمن واگذار شده است و امیدواریم به کمک دولت، بتوانیم ساختمان را تکمیل کنیم و ساختمانی مناسب و در شان سالمندان داشته باشیم زیرا در حال حاضر با مشکلات زیادی روبرو هستیم و ساختمانمان مناسب نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: کلنگ این ساختمان در سال روز ولادت امام علی (ع) زده شود تا به کمک خیرین بتوان ساختمان مناسبی ایجاد شود.

وی افزود: در مهرماه کنگره‌ای با مشارکت انجمن صرع، برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در پایان از مردم دعوت کرد تا با مراجعه به سایت و مطلع شدن از روند ساخت ساختمان انجمن آلزایمر، در انجام این عمل خیر مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha