نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با اعلام پیگیری مجدد طرح هایی که در سال 92 به سرانجام نرسیده است، گفت: طرح هایی که از سال گذشته نیمه تمام مانده و به سرانجام نرسیده است در دستور کار برنامه های سال جاری فراکسیون قرار دارد.

سلامت نیوز:  نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با اعلام پیگیری مجدد طرح هایی که در سال 92 به سرانجام نرسیده است، گفت: طرح هایی که از سال گذشته نیمه تمام مانده و به سرانجام نرسیده است در دستور کار برنامه های سال جاری فراکسیون قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، شهلا میرگلو بیات در خصوص برنامه هایی که در دستور کار فراکسیون زنان مجلس قرار دارد، افزود: طرح هایی که از سال گذشته نیمه تمام مانده و به سرانجام نرسیده است در دستور کار برنامه های فراکسیون قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:  قانون افزایش مرخصی زایمان یکی از برنامه هایی بود که در سال 92 به سرانجام نرسید و به دلیل نداشتن اعتبار در بودجه سال 93 نیز اجرایی نمی شود. البته مسئولان معاونت زنان ریاست جمهوری پیگیر نهایی شدن این طرح هستند اما تا این لحظه منابع مالی برای اجرای آن تامین نشده است.
وی تصریح کرد: در اواخر سال 91 و 92 اقداماتی برای اجرای بیمه زنان خانه ‌دار انجام شد که به نتیجه نرسید و علی رغم این تلاش ها در بودجه 93 برای آن اعتباری دیده نشد که قرار است لایحه ای از طرف دولت در هفته آینده به مجلس در این راستا ارسال شود.
بیات اضافه کرد: همچنین لایحه تأمین امنیت زنان و اجرای برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده یکی دیگر از اولویت ‌هایی است که پیگیری خواهد شد.
این عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: یکی از موارد قابل پیگیری در سال جاری تحقق ماده 230 برنامه پنجم توسعه است که شامل برنامه‌ های زیادی از جمله پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در حوزه زنان است که این مساله نیز در دو سال اخیر به سرانجام نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha