سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 109424

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از طرح سلامت و امید ویژه غربالگری بیماری‌های زنان و آموزش خود مراقبتی در مناطق محروم کشور با مشارکت پزشکان و متخصصان داوطلب خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از طرح سلامت و امید ویژه غربالگری بیماری‌های زنان و آموزش خود مراقبتی در مناطق محروم کشور با مشارکت پزشکان و متخصصان داوطلب خبر داد.

به گزارش سلامت به نقل از تسنیم، فرح ناز رافع با اشاره به اجرای طرح سلامت و امید ویژه غربالگری بیماری‌های زنان و آموزش خود مراقبتی در مناطق محروم کشور با مشارکت پزشکان و متخصصان داوطلب اظهار داشت: برنامه‌های طراحی شده ویژه این ایام از سوی جمعیت هلال احمر با اهدافی همچون تقویت نقش تربیتی زن در خانواده همراه با افزایش نقش مدیریتی زنان در سطوح بالای جامعه و تلاش جهت شناخت مسائل و مشکلات زنان در جامعه، خانواده و محیط کار و نیز زمینه سازی برای حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در سطح جمعیت هلال احمر سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص این ایام گفت: در هفته بزرگداشت زن و مقام مادر جمعی از داوطلبان، جوانان، امدادگران زن و کارکنان با حضور در سراهای سالمندان و منازل خانواده‌های معزز شهدا و شهدای امدادگر، با آنان دیدار و دلجویی می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و نهاد خانواده جمعیت با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم این دفتر، توجه به نقش تربیتی زنان و سهم اثرگذار آنان در ثبات و تحکیم بنیان خانواده است، افزود: به همین دلیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی یک روزه با موضوعاتی نظیر زنان و مدیریت بحران، آشنایی با سبک زندگی اسلامی – ایرانی، چگونگی ایجاد حس امنیت و اعتماد در خانواده برای بانوان شاغل در جمعیت و عضو داوطلب، جوان و امدادگر به عنوان برنامه‌های همسو با این هدف اجرا می‌شود.

 رافع بیان کرد: همچنین در سطح ستاد و استان‌ها، برنامه‌هایی از قبیل برگزاری جشن بانوی عشق و امید، برپایی نمایشگاه و بازارچه خیریه با مشارکت اقشار مذکور به نفع نیازمندان، حضور پرشور و با صلابت آنان در نماز پرشکوه جمعه و همچنین برگزاری نشست دبیرکل جمعیت با شورای هم اندیشی زنان ستاد، نشست مدیران عامل و نمایندگان با بانوان شاغل در سازمان‌های جمعیت و استان ها به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر خاطرنشان کرد: طرح سلامت و امید ویژه غربالگری بیماری‌های زنان و آموزش خود مراقبتی تا پایان هفته حداقل در یک شهرستان و دو روستای محروم منطقه با مشارکت پزشکان و متخصصان داوطلب اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha