معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه ما در زندگی با اختلالات روانی، استرس، اضطراب و بدرفتاری مواجه هستیم اما حاضر نیستیم با روانشناسان و روانپزشکان برای پیشگیری و درمان این بیماریها مشورت کنیم.

سلامت نیوز: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همه ما در زندگی با اختلالات روانی، استرس، اضطراب و بدرفتاری مواجه هستیم اما حاضر نیستیم با روانشناسان و روانپزشکان برای پیشگیری و درمان این بیماریها مشورت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهدی تهرانی دوست  اظهار داشت: هفته سلامت سال جاری با عنوان یک عمر سلامت با خود مراقبتی در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. به این معنا که افراد با پیشگیری از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کنند.

وی افزود: پیشگیری هم از بروز بیماری‌ها است و هم ادامه روند آنها. در حوزه سلامت روان افراد نیازمندند تا اطلاعاتی را به دست آورند. هم از بروز بیماری‌ها و مشکلات هیجانی و رفتاری پیشگیری کنند و هم از مشکلات روانپزشکی آگاهی داشته باشند که اگر بروز پیدا کرد سریعتر آن را شناسایی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در حوزه سلامت روان با توجه به اینکه سلامت جسم و روان وابسته به هم هست و تأثیر متقابلی بر هم دارند، توجه به سلامت روان در کنار جسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لازمه آن شناسایی عوامل تأثیرگذار بر سلامت روان است و  اینکه چطور می‌توانند با این عوامل مقابله کنند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: فشارها و استرس‌هایی که در خانواده وجود دارد. بر افراد خانواده به ویژه کودکان می‌تواند تأثیرگذار باشد. خانواده‌ها باید راه‌های تربیتی کودکان را بدانند اینکه چطور یک رفتار را آموزش دهند و آن را کنترل

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: مشکلاتی مثل بیش‌فعالی، اضطراب و بدرفتاری شایع است و لازم است والدین آنها را بشناسند و در صورت بروز با کمک متخصصان آنها را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی گفت: متأسفانه مشورت با روانشناس بالینی یا روانپزشک به زعم برخی انگ محسوب می‌شود و در این حوزه‌ها وارد نمی‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: همه افراد ممکن است در شرایطی از زندگی به دلیل استرس‌ها نیازمند مشاوره باشند و اگر اقدام نشود مشکلات روانی و رفتاری انباشته شود و تبدیل به اختلالات جدی‌تر شوند. یک اضطراب مختصر می‌تواند باعث بروز بیماری‌های شدیدتر روانی و جسمی شود.

وی افزود: منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی می‌تواند استرس و اضطراب باشد که با درمان آنها می‌توان از این بیماری‌ها پیشگیری کرد. بیماری شایعی مثل افسردگی اگر به آن توجه نشود می‌تواند در مشکلات شغلی و روابط بین فردی تأثیرگذار باشد و موجب ناهنجاری‌های جدی‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع شعار امسال در حوزه سلامت روان می‌تواند در افزایش آگاهی ما نسبت به عواملی که بر سلامت روان ما تأثیرگذار است موثر باشد و با شناسایی این آگاهی‌ها قدم‌هایی برای پیشگیری از این مشکلات برداریم و آگاهی خود را از اختلالات روانی نیز افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha