سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 109444

دندان‌های جلو به خصوص دندان‌های قدامی بالا در اثر ضربه آسیب پذیر هستند و این موارد در نوجوان‌ها در حین بازی یا ورزش بیشتر اتفاق می‌افتد.

دندان لق را نکشید

سلامت نیوز: دندان‌های جلو به خصوص دندان‌های قدامی بالا در اثر ضربه آسیب پذیر هستند و این موارد در نوجوان‌ها در حین بازی یا ورزش بیشتر اتفاق می‌افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد نوده فراهانی متخصص دندانپزشکی گفت: اگر در کودکان به دندان‌های شیری ضربه یا تروما وارد و باعث لقی یا از جا کنده شدن دندان شود این دندان دیگر قابل کاشت مجدد نیست و انتخاب اول کشیدن دندان است. 

وی اقدام درمانی ضربه به دندان در بزرگسالان را متفاوت دانست و افزود: دندان‌های جلو به خصوص دندان‌های قدامی بالا در اثر ضربه آسیب‌پذیر هستند و این موارد در نوجوان‌ها در حین بازی یا ورزش بیشتر اتفاق می‌افتد به خصوص فک‌هایی که دندان‌های جلو‌تر دارند ضربه‌پذیر‌تر می‌شوند. 

این دندانپزشک درباره اقدامات درمانی در خصوص لقی دندان گفت: لقی‌ها سه درجه دارند و اقدام درمانی در مراکز متفاوت است. 

وی در ادامه افزود: اگر ضربه دندان را لق کرده باشد اولین کاری که دندانپزشک انجام می‌دهد این است که دندان‌ها را با سیم و مواد کامپوزیت به هم می‌چسباند. 

نوده فراهانی گفت: مدت زمان چسباندن دندان‌ها دو هفته می‌باشد که در این دو هفته رژیم غذایی مانند مصرف غذای نرم و گاز نگرفتن غذا توصیه می‌شود. 

وی مراقبت از این دندان‌ را مثل مراقبت از اندام شکسته و آتل بندی بیان کرد و افزود: بعد از دو هفته دندانپزشک سیم‌ها و مواد کامپوزیت را بر می‌دارد و دندان به حالت طبیعی برمی‌گردد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha