سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 109453

با شروع فصل بهار آلرژی‌های فصلی نیز شدت می‌گیرد.بسیاری از افراد در فصل بهار از حساسیت‌های فصلی یا رینیت آلرژیک(تب یونجه) رنج می‌برند. این نوع حساسیت شایع‌ترین آلرژی فصلی حاصل از گرده‌افشانی گل‌ها، گیاهان و نه لزوماً یونجه است.گفته می‌شود

5 درمان طبیعی آلرژی

سلامت نیوز:با شروع فصل بهار آلرژی‌های فصلی نیز شدت می‌گیرد.بسیاری از افراد در فصل بهار از حساسیت‌های فصلی یا رینیت آلرژیک(تب یونجه) رنج می‌برند. این نوع حساسیت شایع‌ترین آلرژی فصلی حاصل از گرده‌افشانی گل‌ها، گیاهان و نه لزوماً یونجه است.گفته می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،گفته می‌شود هفده نوع آلرژن در هوا با وزش باد پراکنده می‌شود. آلرژی آبروسیا، آلرژی بسیار شایعی است که توسط گیاه آبروسیا از خانواده گل آفتابگردان آزاد می‌شود..برای درامان ماندن از  عوارض  تجویز آنتی هیستامین‌ها برای تسکین موقت آبریزش و عطسه‌های مکرر و همچنین اسپری‌های بینی و ضداحتقان بهتر است درمان‌های طبیعی را برای حساسیت‌های فصلی در نظر بگیرید.


گیاه باتربور: این گیاه  در کنترل علائم تب یونجه بسیار مؤثر است.دکتر «راسل بلیلاک» می‌گوید: این گیاه دارای ترکیبات سیتریزینی است که از آزاد شدن علائم تب یونجه جلوگیری می‌کند.


کورستین: کورستین آنتی اکسیدانی است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات مانند سیب و پیاز یافت می‌شود و به عنوان یک ضد التهاب طبیعی به سرکوب علائم آلرژی کمک می‌کند.مطالعات ژاپنی‌ها نشان می‌دهد، کورستین با کاهش هیستامین‌های آزاد شده از سلول‌ها،خارش و سوزش چشم را در افراد مبتلا به آلرژی گرده در بهار کم می‌کند.


گزنه: کارشناسان حوزه بهداشت در یک کارآزمایی نشان دادند گیاه خشک گزنه و عصاره آن برای کاهش عطسه‌های فصلی مفید است.


ویتامین د: تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد بین سطوح پایین ویتامین د  و آلرژی و آسم ارتباط وجود دارد.به عنوان مثال مادرانی که کمبود ویتامین د داشتند، رشد 40درصدی را در فرزندان مبتلا به آسم شاهد بودند.

عسل: عسل طبیعی که از گرده گل و گیاه ساخته شده ایمنی بدن را در مقابل آلرژن‌هایی مانند گرده‌ها افزایش می‌دهد.با اضافه کردن یک قاشق چایخوری عسل طبیعی به رژیم غذایی روزانه از علائم آلرژی در امان باشید.ایمنولوژیست‌ها دریافتند در مورد بیمارانی که به گرده درخت «غان» حساسیت داشتند نشانه‌های بیماری تا 60 درصد با مصرف عسل کاهش می‌یابد.


گفتنی است مطالعات منتشر شده از  طب چینی نشان داده طب سوزنی نیز علائم تب یونجه را کم می‌کند، گفته می‌شود در گروه آزمایش در تحقیقات طب سوزنی، علائم آلرژی پس از دوبار استفاده از این روش درمانی از بین رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha