مدیر بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی از انجام روزانه 420 جراحی چشم در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: این تعداد عمل جراحی در 5 اتاق عمل که هر کدام دارای 9 تخت است، انجام می شود.

سلامت نیوز: مدیر بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی از انجام روزانه 420 جراحی چشم در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: این تعداد عمل جراحی در 5 اتاق عمل که هر کدام دارای 9 تخت است، انجام می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر هادی مخترع روز سه شنبه در نشست خبری بیستمین سمینار فارابی که قرار است از 10 تا 12 اردیبهشت در محل هتل المپیک تهران برگزار شود، افزود: بیمارستان فارابی در آخرین روزهای سال گذشته توانست در طرح اعتباربخشی، امتیاز درجه یک عالی را کسب کند.

وی با اعلام اینکه سالانه در حدود 640 هزار مراجعه به این بیمارستان صورت می گیرد، گفت: سالانه 70 هزار جراحی چشم در بیمارستان فارابی انجام می شود.

مخترع از وجود 227 تخت فعال در بیمارستان فارابی خبر داد و افزود: با راه اندازی اتاق عمل شماره 4 این بیمارستان، تعداد اتاقهای عمل بیمارستان فارابی به 5 اتاق رسید.

مدیر بیمارستان فارابی، میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی این بیمارستان را بالای 90 درصد اعلام کرد و گفت: این نظرسنجی توسط گروهی خارج از بیمارستان انجام شده و کاملا مستند است.

وی از بیمارستان فارابی به عنوان مرکز ارجاع کشوری نام برد و افزود: روزانه در حدود 420 عمل جراحی چشم در 5 اتاق عمل این بیمارستان که دارای 39 تخت است، انجام می شود.

مخترع همچنین به پذیرش بیمارانی از کشورهای همسایه در بیمارستان فارابی اشاره کرد و گفت: 2 تا 3 درصد مراجعات این بیمارستان را اتباع افغان تشکیل می دهند. همچنین بیمارانی از کشورهای پاکستان، عراق، آذربایجان و... نیز داریم، به طوریکه در سال گذشته 50 تا 60 بیمار عراقی در این بیمارستان درمان شدند.

مدیر بیمارستان فارابی، میانگین زمان پاسخگویی به بیماران اورژانسی را 6 دقیقه اعلام کرد و افزود: اورژانس بیمارستان فارابی دارای پزشک متخصص مقیم است.

در ادامه دکتر احمد عامری دبیر علمی بیستمین سمینار سالیانه فارابی از ثبت نام 720 نفر برای حضور در این سمینار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان در این سمینار به 900 نفر برسد.

وی با اعلام اینکه 12 سمپوزیوم و 4 کارگاه در این سمینار تشکیل و برپا می شود، افزود: همزمان با برگزاری بیستمین سمینار، چهارمین سمینار فراهم آوری سلولهای بنیادی و پنجمین سمینار پرستاری چشم پزشکی نیز برگزار می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha