رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی گفت: ظرف دو ماه آینده قیمت تجهیزات مصرفی کاهش چشمگیری خواهد داشت و حدود ۵۰ درصد قیمتها کاهش خواهد یافت.

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی گفت: ظرف دو ماه آینده قیمت تجهیزات مصرفی کاهش چشمگیری خواهد داشت و حدود ۵۰ درصد قیمتها کاهش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمود جباروند روز سه شنبه در نشست خبری بیستمین سمینار سالانه فارابی که در سالن کنفرانس بیمارستان فارابی برگزار شد، اظهار داشت:‌ بیمارستان فارابی به عنوان قطب چشم‌پزشکی کشور در صدد ارتقاء دانش در این زمینه است تا کیفیت خدمات درمانی در سطح بالایی انجام شود، به همین دلیل هرسال سمیناری در زمینه ارتقاء مسائل چشم‌ پزشکی برگزار می‌کند.

وی افزود: ابتدا موضوعات در شورای علمی بر حسب نیازهای کشور انتخاب می‌شود و سپس برای برگزاری آن برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به موضوع سمینار سال جاری، اظهار داشت: استرابیسم و تازه‌های اپتیک و جراحی رفکتیو موضوع سمینار امسال است و برای سال آینده نیز با توجه به نگرش‌های جدید عرضه شده در جهان موضوع سمینار به تازه‌های چشم پزشکی در رشته‌های مختلف فوق تخصصی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان پیشرفتهای چشم پزشکی در زمینه سلول‌های بنیادین، گفت: افرادی که دچار سوختگی‌های چشمی هستند و سلول‌های بنیادین قرنیه‌شان تخریب شده، می‌توانند به بهبود امیدوار باشند. در این جراحی ابتدا سلول‌های بنیادین از چشم سالم استخراج شده و در پرده‌های ویژه‌ای کشت داده می‌شود.

وی افزود: برای پیوند قرنیه چشم به سلولهای بنیادین سالم نیاز است و بیمارستان فارابی این عمل‌ها را انجام می‌دهد. تعداد زیادی از این عمل‌ها انجام شده و نتایج خوبی نیز در بر داشته است. موفقیت پیوند سلول‌های بنیادین قرنیه به 80 درصد رسیده است.

جباروند افزود: پیوندی که در دنیا در زمینه چشم انجام می شود مربوط به قرنیه است، پیوند قرنیه تحولات جدیدی داشته و در حال حاضر بدون بخیه انجام می‌شود. در ایران نیز این پیوند به آسانی انجام و از بیهوشی موضعی و بی‌حسی استفاده می‌شود.

رئیس بیمارستان فارابی ادامه داد: علاوه بر این از برخی آسیبها مانند عصب بینایی کارهایی جدیدی انجام شده تا از فناوری سلول‌های بنیادین برای عمل آن انجام شود. این عمل‌‌ها در حال حاضر در فاز حیوانی است و باید دو سه مرحله تکرار شود.

وی از پرداخت 4 میلیارد تومانی بدهی بیمه‌ها به این بیمارستان خبر داد و افزود: در هفته اخیر حدود 4 میلیارد از مجموع 15 میلیارد بدهی بیمه‌ها به بیمارستان پرداخت شده و 10 میلیارد دیگر باید پرداخت شود.

جباروند خاطرنشان کرد:‌ با توجه به جو روانی حاکم قیمت تجهیزات پزشکی پایین آمده و سهم بیماران از پرداخت هزینه‌ها کمتر شده است، انشاءالله ظرف دو ماه آینده قیمت تجهیزات مصرفی کاهش چشمگیری خواهد داشت و حدود 50 درصد قیمتها کاهش خواهد یافت.

بیستمین سمینار سالانه فارابی از 10 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha