سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 109468

به گفته‌ی محققان نتایج اولیه آزمایش‌ها نشان داده که قرص کاهش کلسترول باعث کند شدن روند انقباض مغز در بیماران ام اس می‌شود.

سلامت نیوز: به گفته‌ی محققان نتایج اولیه آزمایش‌ها نشان داده که قرص کاهش کلسترول باعث کند شدن روند انقباض مغز در بیماران ام اس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  براساس تحقیقاتی که در نشریه لنست چاپ شده محققان بریتانیایی اخیرا نتیجه گیری کرده‌اند که استاتین‌ها ممکن است در معالجه مراحل پیشرفته بیماری ام اس (مالتیپل اسکلروسیس) موثر باشد. 

 

دانشمندان در دانشگاه کالج لندن (یو سی ال) می‌گویند با این وجود قطعیتی در این زمینه وجود نداشته و روند"آزمایشات بالینی" آغاز خواهد شد که به لحاظ پزشکی نتایج بررسی گردد. 
به گفته‌ی محققان نتایج اولیه آزمایش‌ها نشان داده که قرص کاهش کلسترول باعث کند شدن روند "انقباض مغز" در بیماران ام اس می شود. 
ام اس بر سیستم عصبی در مغز و نخاع اثر می‌گذارد و باعث مشکلات در حرکت عضلات، توازن و بینایی می‌شود که این بیماری درحال حاضر درمانی ندارد هرچند معالجات در مراحل اولیه بیماری می تواند به بیمار کمک کند. 
به گفته‌ی پزشکان این بیماری معمولا حدود ده سال بعد از شروع، بیماری وارد مراحل پیشرفته خواهد شد و تا به حال هیچ دارویی که تاثیر بر این بیماری داشته باشد یافت نشده است. 
دکتر چت اووی با توجه به نتایج اولیه این دارو معتقد است باید تست‌های تکمیلی بر روی آن صورت پذیرد تا تمامی جوانب مصرف این دارو بررسی گردد. 
دکتر سوزان کوهاس سرپرست تحقیقات بیومدیکال انجمن ام اس بریتانیا گفت: درحال حاضر برای متوقف کردن ام اس پیشرفته درمانی وجود ندارد و با توجه به کشف تازه بالاخره ممکن است معالجه‌ای پیدا شده باشد.
وی اظهار امیدواری کرده تا بتوانند در صورت انجام تست‌های تکمیلی به راه حلی برای درمان این بیماران دست یابند. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha