سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 109473

تعداد مرگ و میر ناشی از افزایش فشار خون ریوی در دهه گذشته افزایش یافته است.مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد زنان مسن بیشتر در معرض این بیماری قراردارند اما پرفشاری خون ریوی زنان و مردان را در همه سنین تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سلامت نیوز:تعداد مرگ و میر ناشی از افزایش فشار خون ریوی در دهه گذشته افزایش یافته است.مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نشان می‌دهد زنان مسن بیشتر در معرض این بیماری قراردارند اما پرفشاری خون ریوی زنان و مردان را در همه سنین تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،فشار خون بالا در شریان ریوی حمل اکسیژن و خون را از قلب به ریه‌ها با مشکل روبه رو می‌کند.به همین خاطر با پرفشاری خون ریوی سمت راست قلب سخت کار کرده و پمپ خون در سراسر بدن مشکل می‌شود. این وضع معمولاً در کنار سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلب و رگ‌های خونی، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های کبدی رخ می‌دهد.

بارداری، آپنه خواب، نقص‌های مادرزادی قلب و اختلالات خود ایمنی خاص مانند آرتریت روماتوئید نیز از علل شایع پرفشاری خون ریوی است.علائم این بیماری شامل خستگی، درد قفسه سینه، تنگی نفس هنگام فعالیت‌های روزمره، کاهش اشتها، ضربان قلب سریع و درد در سمت راست بالای شکم است.پژوهشگران می‌گویند با توجه به افزایش چشمگیر این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن   تشخیص و درمان پرفشاری خون ریوی  ضروری است.

این تیم تحقیقاتی نرخ مرگ و میر این بیماری را در بین سال‌های 2001 و 2010 در بیمارستان ریه امریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج نشان داد در طول دوره 10 ساله نرخ مرگ ناشی از پرفشاری خون ریوی در هر سال در زنان به اندازه 5/2 درصد و در مردان به اندازه 9/0 درصد افزایش یافته است. برای افراد با سن 85 سال و بالاتر این میزان بیش از 65 درصد است. همچنین این میزان در بیماران سیاهپوست 40درصد بیشتر از سفید پوستان بود. همچنین اخبار پزشکی نشان می‌دهد استفاده از داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری ممکن است نوزاد را با افزایش پرفشاری خون ریوی روبه رو کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha