دکتر معصومه ابتکار در صفحه فیس بوک خود نوشت:خوشحالم مصوبه ای كه روز چهارشنبه برای رسیدن به آن عجله كردم و حادثه ساز شد سرانجام دیروز در هئیت دولت به تصویب رسید و برنامه موثری برای مقابله با آلودگی هوا اینك مورد توافق همه دستگاهها قرار گرفته كه اكنون بیش از پیش قابل پیگیری است.

یاداشت فیس بوکی ابتکار درباره تصویب برنامه اجرایی کاهش آلودگی هوا

سلامت نیوز: دکتر معصومه ابتکار در صفحه فیس بوک خود نوشت:خوشحالم مصوبه ای كه روز چهارشنبه برای رسیدن به آن عجله كردم و حادثه ساز شد سرانجام دیروز در هئیت دولت به تصویب رسید و برنامه موثری برای مقابله با آلودگی هوا اینك مورد توافق همه دستگاهها قرار گرفته كه اكنون بیش از پیش قابل پیگیری است.

به گزارش سلامت نیوز،معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که چهارشنبه هفته گذشته پس از آنکه در مسیر شرکت در جلسه هیات دولت دچار سانحه رانندگی و در بیمارستان بستری شده بود ، روز – یکشنبه – از بیمارستان مرخص شد.

وی امروز در صفحه فیس بوک خود ضمن تشکر از کادر درمانی بیمارستان پارس، از به نتیجه رسیدن مصوبه آلودگی هوا ابراز خوشحالی کرد.متن زیر یادداشت دکتر ابتکار در فیس بوک است:

سلام دوستان
از همه شما عزیزان كه دعاگو و جویای احوالم بودید سپاسگزارم ،
الحمدالله روز یكشنبه با اجازه پزشكان مرخص شدم ،از كادر پزشكی ،پرستاری و خدماتی بیمارستان پارس كمال تشكر را دارم . خوشحالم مصوبه ای كه روز چهارشنبه برای رسیدن به آن عجله كردم و حادثه ساز شد سرانجام دیروز در هئیت دولت به تصویب رسید و برنامه موثری برای مقابله با آلودگی هوا اینك مورد توافق همه دستگاهها قرار گرفته كه اكنون بیش از پیش قابل پیگیری است.
اگر چه به دلیل تعدد شكستگی در بازو و كتف دوران نقاهت ممكن است كمی طولانی شود اما به تدریج كارها را شروع كرده ام ، كامنت ها را میخوانم و از همه متشكرم .

گفتنی است روز گذشته، راهکار‌ها و برنامه اجرایی مدون برای کاهش آلودگی هوا در جلسه هیات دولت انجام شد که به شرح زیر است:

 جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوئیلی ساخت داخلی و همچنین موتور سیکلت اصلاح شد.

- نصب و بکارگیری فیل‌تر جذب ذرات دیزل برای کلیه خودروهای دیزلی وارداتی و تولید داخل و منوط شدن شماره‌گذاری آن‌ها به نصب فیل‌تر مذکور اجباری گردید.

- وزارت نفت ملزم شد تا سوخت با استاندارد یورو ۴ و دیزل با گوگرد کمتر از ۴۰ قسمت در میلیون در کلان شهر‌ها متناسب با میزان تولید بنزین و با اولویت شهرهای با آلودگی بیشتر عرضه کند.

- توسعه ناوگان‌های فرسوده نوسازی و استفاده از واحدهای تولید همزمان برق، برودت و گرمایش به میزان سالیانه ۲۰۰ مگاوات.

- راه‌اندازی و تکمیل شبکه ملی پایش آلودگی هوا، صدا و امواج با بهره‌گیری از سیستم‌های زمینی و ماهواره‌ای و الزام به استقرار سیستم پایش بر خط صنایع بزرگ تا پایان سال ۱۳۹۳.

- پخش رایگان مطالب آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در صدا و سیما.

- گسترش زیرساخت‌های الکترونیکی خدمات‌رسانی در بخش دولتی و عمومی به منظور کاهش سفرهای درون شهری به میزان دو برابر وضع موجود.

- افزایش سرانه فضای سبز در شهر‌ها و حریم آن‌ها به میزان مندرج در طرح‌های جامع آن‌ها.

- وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت ملزم شدند تا زمان‌بندی دسترسی به اهداف سهم حمل و نقل عمومی درون شهری و برون‌شهری را با همکاری وزارت کشور ارایه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha