خطر مصرف همزمان مسکن‌ها با برخی رقیق‌کننده‌های خون

۱۳۹۳/۰۱/۲۷ - ۱۰:۱۲ - کد خبر: 109498
خطر مصرف همزمان مسکن‌ها با برخی رقیق‌کننده‌های خون

سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند مصرف همزمان داروی رقیق‌کننده خون با برخی مسکن‌ها خطر خونریزی داخلی را در بعضی بیماران افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشکده علوم پزشکی واشنگتن اظهار کردند: افرادی که از قرص‌های رقیق‌کننده خون برای پیشگیری از لختگی در پاها یا ریه‌هایشان مصرف می‌کنند ممکن است با استفاده از مسکن‌هایی چون ایبوبروفن یا آسپرین خود را در معرض خونریزی‌های داخلی جدی قرار دهند.

دکتر «بروس دیویدسن»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: داروهای مسکن غیرنسخه‌ای که داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی خوانده می‌شوند می‌توانند خطر خونریزی را در مصرف‌کنندگان داروهای ضدانعقادخون دو برابر کند. به گفته متخصصان، یک چهارم این خونریزی‌ها در حدود هشت روز پس از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی اتفاق می‌افتند. همچنین خطر خونریزی ممکن است برای مبتلایان به آریتمی قلبی بیشتر باشد.

دکتر دیویدسن همچنین افزود: پیام این مطالعه برای بیماران این است که در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون از مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی خودداری کنند.

هرچند ممکن است این خونریزی‌ها جزئی باشند اما در برخی موارد حتی خطر مرگ بیمار را تهدید می‌کند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.66878s, 19q