رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان برای یارانه درآمد خود را کمتر از ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده اند.

بیمه سلامت برای چه کسانی رایگان است؟

سلامت نیوز:رئیس سازمان بیمه سلامت: ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان برای یارانه درآمد خود را کمتر از ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بیمه همگانی سلامت تنها برای مشمولان دریافت یارانه نقدی و انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی رایگان خواهد بود. برخلاف برخی اخبار منتشر شده مبنی بر رایگان بودن بیمه همگانی سلامت برای تمامی اقشار جامعه ،تنها مشمولان دریافت یارانه نقدی طبق اعلام نظر ستاد هدفمند سازی یارانه ها و انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی ،توسط سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه می شوند و افرادی که با غیرواقعی اعلام کردن درآمدهای خود هنگام ثبت نام مجدد یارانه ،با تشخیص ستاد هدفمندی یارانه ها از فهرست یارانه بگیران حذف می شوند از امکان بیمه رایگان محروم خواهند شد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان به برخی ابهامات در خصوص رایگان بودن بیمه همگانی برای تمامی اقشار جامعه پایان داد و بیمه رایگان را تنها شامل 5دهک درآمدی اول جامعه و انصراف دهندگان از دریافت یارانه دانست.

وی شناسایی 5دهک اول درآمدی را از وظایف ستاد هدفمندی یارانه ها اعلام کرد و گفت:بر اساس مصوبه هیئت دولت تمامی افرادی که پس از بررسی اطلاعات اعلام شده توسط سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی می شوند باید جزو 5دهک پایین درآمدی باشند و این افراد می توانند از خدمات بیمه رایگان نیز بهره مند شوند.

علاوه بر این افراد ،انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی نیز می توانند از خدمات بیمه همگانی رایگان استفاده کنند و خود و اعضای خانواده شان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت درآورند.وی اما در خصوص افراد بی نیازی که اطلاعات درآمدی خود را به نادرست در سایت رفاهی اعلام کرده اند و پس از بررسی ستاد هدفمندی یارانه ها از فهرست افراد دریافت کننده یارانه نقدی حذف می شوند، گفت: بر اساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها،نه تنها یارانه نقدی به این افراد تعلق نخواهد گرفت بلکه از بیمه رایگان نیز محروم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:بر اساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها، بیش از 60درصد ثبت نام کنندگان درآمد خود را کمتر از 600هزار تومان در ماه اعلام کرده اند که درنهایت، بررسی های ستاد هدفمندی یارانه ها ، استحقاق این افراد برای دریافت یارانه و بیمه رایگان را مشخص خواهد کرد.ضمن اینکه تا کنون تنها نیمی از افراد بی نیاز شناسایی شده توسط ستاد هدفمندی یارانه ها از دریافت یارانه انصراف داده اند که 50درصد باقی مانده علاوه بر حذف از فهرست یارانه بگیران،از بیمه رایگان نیز محروم خواهند شد.

وی زمان ثبت نام برای بیمه همگانی رایگان را از اول اردیبهشت اعلام کرد و گفت:متقاضیان به مدت یک هفته فرصت دارند تا با حضور در دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ثبت نام کنند. پس از پایان مهلت مقرر، بررسی ها برای رفع همپوشانی بیمه ای آغاز می شود و کسانی که با وجود داشتن دفترچه بیمه تامین اجتماعی و یا سازمان های دیگر اقدام به ثبت نام دوباره کرده اند از فهرست حذف خواهند شد. درنهایت نیز فهرست پالایش شده با فهرست اعلامی توسط سازمان هدفمندی یارانه ها مطابقت داده خواهد شد و بیمه سلامت رایگان شامل مشمولان دریافت یارانه و انصراف دهندگان از دریافت یارانه نقدی خواهد شد.

هزینه سالانه بیمه برای هر نفر ۲۴۰ هزار تومان است

وی با اشاره به سرانه 21هزار تومانی بیمه سلامت به صورت ماهانه برای هر ایرانی گفت:هزینه یک سال بیمه درمان برای هر نفر سالانه 240هزار تومان است که براساس قانون 50درصد از این مقدار در حال حاضر نیز توسط دولت پرداخت می شود.اما این که افرادی که با وجود تمول مالی اقدام به ثبت نام یارانه کرده اند و پس از بررسی از فهرست حذف شده اند آیا همچنان می توانند از یارانه 50درصدی دولت مانند سنوات گذشته استفاده کنند به نظر سازمان هدفمندی یارانه ها بستگی دارد.چرا که ممکن است با نظراین سازمان یارانه 50درصدی دولت برای این دسته از افراد حذف شود که البته میزان پرداختی از یک ریال تا 21هزار تومان توسط هر نفر درماه به نظر سازمان هدفمندی یارانه ها بستگی دارد.وی درپاسخ به این که آیا اجحافی به‌بیمه شدگان تامین اجتماعی که هر ماه مجبور به پرداخت سرانه درمان برای بیمه پرداختی خود هستند صورت نخواهد گرفت گفت:بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی نسبت به دریافت خدمات درمانی انصراف دهند و تنها حق بیمه بازنشستگی را پرداخت کنند.این افراد در صورتی که مشمول بیمه همگانی رایگان باشند می توانند برای بیمه ثبت نام کرده و از این پس دفترچه درمان بیمه سلامت دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قريب مختار FR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    خیلی عالی هست