چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 109528

یک دندانپزشک با بیان این مطلب که پیشگیری به موقع بیماری‌های دهان و دندان از صرف هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند، گفت: پس از هر وعده غذایی، باید افراد دهان خود را به طور کامل با آب شستشو دهند و از مسواک‌های نرم استفاده کنند.

سلامت نیوز: یک دندانپزشک با بیان این مطلب که پیشگیری به موقع بیماری‌های دهان و دندان از صرف هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند، گفت: پس از هر وعده غذایی، باید افراد دهان خود را به طور کامل با آب شستشو دهند و از مسواک‌های نرم استفاده کنند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سکینه نیکزاد با اشاره به اینکه افراد باید دو نوبت در سال جهت معاینه دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنند، گفت: پیشگیری به موقع از گسترش و پیشرفت بیماری‌های دهان و دندان از صرف هزینه سنگین جلوگیری می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تغذیه خوب و متعادل در استحکام دندان ها بسیار موثر است، گفت: تمامی سنین به ویژه کودکان باید از تکرر مصرف غذاهایی که سطح قند بالا دارند، مانند شکلات، آب نبات و تافی بپرهیزید و در صورت استفاده هر چه سریعتر دندان‌ها را مسواک بزنند.

وی با تاکید بر این مطلب که افراد باید حداقل روزی یک نوبت مسواک بزنند، اظهار کرد: در صورت فراموش شدن مسواک در شب، بهتر است که دندان‌ها قبل از خوردن صبحانه مسواک شود چرا که بعد از صرف صبحانه تخریب دندان بیشتر می‌شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه جنس مسواک باید نرم باشد، گفت: مسواک نرم قابلیت دسترسی بیشتری به تمام نقاط دندان‌ها و لثه را دارد و همچنین دسته آن باید بلند و پهن باشد که بتواند به آسانی در دست قرار گیرد.

این متخصص پروتزهای دندانی با بیان اینکه بیشتر خمیر دندان‌های موجود در بازار حاوی فلوراید هستند، افزود: خمیردندان‌های حاوی فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر هستند و مینای دندان را تمیز و براق می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که افراد نباید در سراسر روز در حال جویدن باشند و باید به دندان‌های خود استراحت دهند، توصیه کرد: بعد از هر وعده غذایی افراد دهان خود را کامل با آب شستشو دهند، این کار ذرات غذا را که به دندان‌ها چسبیده‌اند را خارج می کند.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: مسواک نمی‌تواند فضای بین دندان‌ها را تمیز کند، بنابراین استفاده از نخ دندان بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha