چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 109530

شرکت داروسازی ابوت (Abbot) می‌گوید یک داروی خوراکی مرکب از سه دارو ساخته شده بوسیله آن برای درمان هپاتیت C به میزان بالایی توانسته است بیمارانی را که به درمان استاندارد پاسخ نداده بودند و نیز بیماران تازه درمان‌شده را علاج کند.

سلامت نیوز:شرکت داروسازی ابوت (Abbot) می‌گوید یک داروی خوراکی مرکب از سه دارو ساخته شده بوسیله آن برای درمان هپاتیت C به میزان بالایی توانسته است بیمارانی را که به درمان استاندارد پاسخ نداده بودند و نیز بیماران تازه درمان‌شده را علاج کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ،اطلاعات مشروح درباره این کارآزمایی بالینی مراحل میانی (فاز دوم) با این دارو به نام آویاتور (Aviator) در اجلاس سالانه انجمن بررسی بیماری‌های کبد آمریکا منتشر شد.

نتایج فعلی امیدواری زیادی درباره این داروی جدید که شامل یک مهارکننده آنزیم پروتئاز به نام ABT-450، یک مهارکننده آنزیم پلیمراز ABT-333 و یک داروی از رده جدید مهارکننده‌های NS5A به نام ABT-267 به وجود آورده است.

این داروها بدون اینترفرون، یکی از درمان‌های استاندارد هپاتیت که باعث عوارض جانبی به صورت علائم شبیه آنفلوآنزا می‌شود، تجویز می‌شوند.

شرکت ابوت می‌گوید با توجه نتایج مطلوب مشاهده‌شده در بیمارانی که هشت تا 12 هفته با داروی آویاتور درمان شده‌اند، قصد دارد در مرحله بعدی کارآزمایی‌های بزرگتر فاز سوم بر روی این داروها، به همراه یا بدون قرص ریباویرین، یک درمان استاندارد ضدویروسی، انجام دهد. بیماران در این بررسی به شایع‌ترین و صعب‌العلاج‌ترین گونه هپاتیت C به نام ژنوتیپ 1 را داشتند.

حدود 93 درصد بیمارانی که به درمان‌های قبلی پاسخ نداده بودند، پس از 12 هفته مصرف سه‌گانه این داروهای جدید، به همراه ریباویرین، "پاسخ ویرولوژیک مداوم" (SVR) نشان دادند که به معنای علاج شدن آنان است.

به گفته مسئولان شرکت ابوت تا به حال هیچ دارویی نتوانسته بود بیش از 50 درصد افراد در این زیرگروه بیماران علاج کند و 93 درصد علاج در این بررسی میزان فوق‌العاده‌ای است.

این مسئولان می‌گویند قصدشان این است که اولین رژیم درمانی بدون اینترفرون را برای بیماران مبتلا به عفونت ژنوتیپ 1 هپاتیت C را به بازار بفرستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha