دبیرکلینیک استئومیلیت از فراهم شدن زمینه درمان عفونت استخوان به طور کامل برای جانبازان کشور خبر داد.

دکتر «بهزاد کلانتری» عضو هیات اجرایی نخستین گروه روشهای نوین تشخیصی و درمانی استئومیلیت (عفونت استخوان)، افزود: تعداد جانبازان مبتلا به استئومیلیت به درستی مشخص نیست ولی پیش بینی می شود که حدود هزار بیمار جانباز مبتلا به استئومیلیت در کشور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: کلینیک استئومیلیت بیمارستان ساسان توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ارایه خدمات درمانی کامل به بیماران مبتلا به استئومیلیت مزمن و دیگر جانبازان دارای مشکلات ارتوپدی تشکیل شد.


این متخصص گفت: این کلینیک از وجود اساتید رشته های مرتبط در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بهره مند است.

دکتر کلانتری افزود: استئومیلیت به معنی عفونت استخوان است که می توان به صورت حاد و یا مزمن ایجاد شود. همچنین راه انتقال عفونت از طریق خونی و یا مجاورتی است.

عضو هیات اجرایی نخستین کنگره روشهای نوین تشخیصی و درمانی استئومیلیت گفت: امروزه برای کمک به جراحی بیماران استئومیلیت مزمن درمان آنتی بیوتیک، استفاده از ساکشن، استفاده از اوزن جهت ترمیم سریعتر زخم و نیز روشهای دیگر استفاده می شود.

وی افزود: در این کنگره تلاش خواهد شد تا به اهداف پیش بینی شده دست یافته و با توجه به حضور سخنرانان از کشورهای آلمان و اتریش، آخرین روشهای درمان استئومیلیت در جهان به شرکت کنندگان در کنگره منتقل شود.

گفتنی است، این کنگره با همکاری معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان و سایر سازمانهای ذیربط روزهای 26 و 27 خردادماه در تالار امام بیمارستان امام (ره) برگزار می شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha