چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

سالانه بالغ بر 5 میلیون نفر به دلیل صدمات جان خود را از دست می‌دهند و سالانه حدود 2میلیون مجروح ناشی از حوادث در بیمارستان بستری می‌شوند که کودکان و نوجوانان از قربانیان اصلی حوادث هستند.

سلامت نیوز: سالانه بالغ بر 5 میلیون نفر به دلیل صدمات جان خود را از دست می‌دهند و سالانه حدود 2میلیون مجروح ناشی از حوادث در بیمارستان بستری می‌شوند که کودکان و نوجوانان از قربانیان اصلی حوادث هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلمانی کارشناس آموزشی بهورزی گفت: طبق گزارش‌ها حوادثی که عمدتاً باعث مرگ کودکان در ایران و جهان می‌شود تصادفات رانندگی، غرق شدن، سوختگی، سقوط و مسمومیت می‌باشد. تصادفات عامل مرگ 260 هزار و مجروح شدن 10میلیون کودک در سال هستند تصادفات عمده‌ترین عامل مرگ افراد 10 تا 19سال و همچنین اساسی‌ترین علت معلولیت در این سنین به شمار می‌روند.

 

وی افزود: غرق شدن عامل مرگ بیش از 175 هزار کودک در سال است. سالانه بیش از 3میلیون کودک از غرق شدن نجات می‌یابند به دلیل ایجاد آسیب‌های مغزی در برخی از این نجات یافتگان، غرق شدن غیر مرگبار بیشترین تاثیر اقتصادی و بهداشتی را در بین انواع حوادث دارد.
سلمانی اذعان داشت: سوختگی ناشی از آتش از دیگر علل بروز حوادث در ایران و جهان است که عامل مرگ حدود 96 هزار کودک در سال می‌باشد نرخ مرگ و میر ناشی از سوختگی در کشورهای با درآمد کم و متوسط 11 برابر کشورهای با درآمد بالاست.
وی ادامه داد: سالانه 47 هزار کودک بر اثر سقوط جان خود را از دست می‌دهند اما صدها هزار کودک دچار عوارض درازمدت ناشی از سقوط می‌شوند.
این کارشناس در پایان مسمومیت را از دیگر عوامل بروز حوادث دانست و اظهار داشت: بیش از 47 هزار کودک سالانه بر اثر مسمومیت غیر عمدی جان خود را از دست می‌دهند لیکن عواملی که در ایران منجر به بروز حوادث می‌شود عبارت است از سقوط،‌ سوختگی، مسمومیت، خفگی، حیوان گزیدگی و بازی‌های خطرناک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha