چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 109542

نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان داد پدر شدن احتمال افسردگی را در مردان جوان افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید در آمریکا نشان داد پدر شدن احتمال افسردگی را در مردان جوان افزایش می‌دهد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه نورث‌وسترن در آمریکا با مشاهده این یافته اظهار کردند کمک کردن به مردان جوانی که تازه پدر شده‌اند در این مرحله از زندگی‌شان می‌تواند بهداشت روانی و آسایش تمام اعضای خانواده را بهبود بخشد.

دکتر «کرایگ گارفیلد» متخصص ارشد این مطالعه گفت: تحقیقات بسیاری در مورد مادران و افسردگی پس از زایمان و تاثیر آن بر کودک انجام شده اما اکنون به دنبال آن هستیم تا اطلاعات کافی در مورد افسردگی پدران نیز به دست آوریم.

به گفته گارفیلد از دانشکده پزشکی فینبرگِ دانشگاه نورث‌وسترن در شیکاگو، افسردگی در پدران نیز وجود دارد و بر زندگی حدود پنج تا هفت درصد آنان تاثیر منفی می‌گذارد.

متخصصان معتقدند افسردگی پدر می‌تواند رشد فرزندش را در سال‌های اولیه و حیاتی زندگی با مشکل روبرو کند. تشخیص افسردگی در پدرانی که تازه صاحب فرزند شده و افرادی که در معرض آن هستند گام مهمی در جهت کمک کردن به آنان و همچنین اعضای خانواده آنها است. در این بررسی اطلاعات 10 هزار و 623 نوجوان در مدت بیش از 20 سال بررسی شد.

به گفته دکتر گارفیلد، این بررسی بزرگ و بااهمیت است زیرا اطلاعات شرکت‌کنندگان از دوران نوجوانی تا بزرگسالی مطالعه می‌شوند. از بین تمام شرکت‌کنندگان در مجموع 3425 نفر در پایان مطالعه صاحب فرزند شدند. علاوه بر این 2739 نفر از آنان با فرزندشان و 686 نفر بدون فرزندشان زندگی می‌کردند.

متخصصان در این مطالعه مشاهده کردند این پدران در پنج سال نخست تولد فرزندشان 68 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha