در آستانه برگزاری اولین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان اعلام شد: پیشرفت روشهای درمانی در زمینه پیوند اعضاء و سرطانها در کشور، امید به زندگی در بیماران را افزایش می دهد.

دکتر داود یادگاری مدرس دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب گفت: پیوند ریه، قلب، کلیه، کبد و پانکراس در کنار پیوند استخوان و نسوج هم اکنون با موفقیت و پیشرفت در کشور انجام می شود.

وی با اشاره به درمانها و داروهای نوین در کشور برای بیماران پیوندی و افرادی که از سرطانهای مختلف رنج می برند، افزود: هم اکنون 20 مرکز برای پیوند اعضا و تقریبا نیمی از مراکز درمانی کشور در زمینه سرطانها قادر به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی هستند.

دکتر یادگاری با اشاره به بالا بودن استانداردهای درمانی پیوند و سرطان در کشور گفت: عفونتها مهمترین تهدید در پیوند اعضا و درمان سرطانهای مختلف به شمار می رود.

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری گفت: داروهای نوین و روشهای جدید مراقبت از بیماران در کنار مبارزه با عفونتهای تهدید کننده این بیماران، امید به زندگی را برای این بیماران به صورت چشمگیر افزایش داده است.

دکتر یادگاری با توجه به اهمیت این موضوع گفت: اولین کنگره بین المللی عفونت در پیوند و سرطان با مشارکت متخصصان 18 مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی داخلی و خارجی 21 تا 23 خرداد ماه امسال در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

در این همایش متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای اروپایی، امریکایی، منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه پیرامون روشهای جدید پیوند بافتها و نسوج و انواع سرطانها به همراه آخرین شیوه های نوین جلوگیری از عفونت و رد پیوند و درمان این بیماران بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

علاقمندان از طریق نشانی اینترنتی www.idtmrc.ac.ir مربوط به مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری می توانند در این کنگره شرکت و نیز جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09123456000 تماس بگیرند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha