چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص حضرت قائم (عج) همدان از افزایش آمار مبتلایان به بیماری هپاتیت در استان خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرعامل موسسه خیریه بیماران خاص حضرت قائم (عج) همدان از افزایش آمار مبتلایان به بیماری هپاتیت در استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامرضا حاج‌ولی‌ پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بیماران خاص استان همدان اظهار کرد: موسسه خیریه حمایت از بیماران خاص حضرت قائم به عنوان نماینده بنیاد حمایت از بیماران خاص، از سال 83 در همدان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: این مؤسسه در راستای تهیه دفترچه بیمه، هزینه‌های بستری، تهیه دارو و اقلام مورد نیاز به بیماران خاص خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران خاص حضرت قائم (عج) با تأکید بر اینکه سه گروه از بیماران صعب‌العلاج نیز با وجود اینکه جزء بیماران خاص محسوب نمی‌شوند، زیر پوشش این موسسه قرار دارند؛ خاطرنشان کرد: بیماری سرطان در صدر این بیماری‌های قرار دارد.

وی تعداد بیماران سرطانی در استان را حدود 3 هزار نفر برشمرد و اظهار کرد: یک هزار و 583 نفر از این تعداد افراد بالای 50 سال هستند و از نظر دامنه شیوع سرطان سینه، سرطان خون و سرطان دستگاه گوارش به ترتیب در استان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی نسبت به شیوع بیماری هپاتیت در استان هشدار داد و افزود: در حال حاضر حدود یک هزار و 700 نفر بیمار هپاتیتی در استان وجود دارد که با توجه به اینکه راه‌های انتقال این بیماری بسیار آسان است؛ این موضوع یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران خاص حضرت قائم (عج) همدان با اشاره به نیاز‌های بیماران دیابتی نیز گفت: بیماران دیابتی نوع یک به علت اینکه از کودکی دچار این بیماری می‌شوند؛ نیازمند توجه خاص هستند زیرا تهیه انسولین، سرنگ، تست قند خون، تست ادرار و رژیم غذایی این بیماران با هزینه‌های زیادی همراه است.

مسئول انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 403 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد و هزینه بستری و درمان این بیماران هیچ تناسبی با وضعیت مالی آنان ندارد.

ابوالفتح میرزایی ادامه داد: بیمارانی هم که نیاز به پیوند کلیه دارند در این زمینه با مشکل مواجه هستند و اهداء اعضاء بیماران مرگ مغزی از جمله اقدامات قابل تقدیری است که مشکل بسیاری از بیماران نیازمند عضو را حل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha