چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 109553

داروهای ضد افسردگی تحت راهنمایی های یک متخصص بهداشت روانی، ممکن است برخی از علائم افسردگی را کاهش دهد. اما این داروها نیز با عوارض جانبی قابل توجه و خطرات همراهند.

افسردگی فقط با دارو درمان نمی‌شود!

سلامت نیوز: داروهای ضد افسردگی تحت راهنمایی های یک متخصص بهداشت روانی، ممکن است برخی از علائم افسردگی را کاهش دهد. اما این داروها نیز با عوارض جانبی قابل توجه و خطرات همراهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، مسلما مبتلایان به افسردگی علاوه به دارو نیاز به ایجاد تغییرات گسترده در شیوه زندگی خود دارند. ولی به هر حال آموزش حقایق در مورد داروهای ضد افسردگی و می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در استفاده از این داروها کمک کند.

استفاده کنندگان از این داروها باید بدانند که نباید دوز دارو را بدون اطلاع پزشک دستکاری کنند.

مطالعات در مورد این داروها ثابت کرده که مزایای استفاده از آنها اغراق آمیز گزارش شده است. 

با این حال مبتلایان به افسردگی شدید ناچار به استفاده از این داروها هستند ولی در واقع خط اول آنها گنجاندن ورزش در شیوه زندگی و اصلاح عادات رفتاری غلط است.

اما با این که خیلی از ما افسردگی را با عدم تعادل شیمیایی مغز و اختلال در میزان سروتونین می شناسیم، به تازگی محققان گفته اند که افسردگی ناشی از عوامل متعددی است از قبیل افزایش سرکوب سیستم ایمنی بدن، فعالیت های غیر طبیعی در بخش های خاصی از مغز، کمبودهای تغذیه ای، و کوچک شدن سلول های مغز. البته اینها علل بیولوژیکی هستند. عوامل اجتماعی شامل تنهایی، عدم ورزش، رژیم غذایی نامناسب و عزت نفس پایین است.

در حالی که داروهای ضد افسردگی مانند پروزاک سطح سروتونین را در مغز افزایش می دهد، این به آن معنا نیست که افسردگی از طریق کمبود سروتونین ایجاد می شود. به عنوان مثال آسپرین ممکن است سردرد را درمان می کند، اما این بدان معنا نیست سردرد باکمبود آسپرین ایجاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha