چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 109555

مشاور معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهوری گفت: باید سهم پرداختی مردم از 30 تا 40 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کند و کاری کنیم که پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستان های دولتی تحت پوشش کامل بیمه قرار گیرد.

کاهش هزینه‌های درمان مردم در بیماستان های دولتی

سلامت نیوز: مشاور معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهوری گفت: باید سهم پرداختی مردم از 30 تا 40 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کند و کاری کنیم که پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستان های دولتی تحت پوشش کامل بیمه قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،  محمد رضا واعظ مهدوی در همایش پوشش فراگیر بیمه همگانی، برخورداری عادلانه مردم از خدمات سلامت که در ساختمان تلاش برگزار شد، اظهار داشت: باید از تجارب گذشتگان در حوزه سلامت و بیمه‌ای درس بگیریم. در شرایط موجود مصلحت این است که کج سلیقگی نداشته باشیم و منابع کشور را در بخش بهداشت و درمان و همچنین بیمه‌ای هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: همه منابع کشور متعلق به مردم است و هیچ دولتی از جیب خود هزینه نمی کند و این منابع از طریق نفت، مالیات، حق بیمه، خیریه‌ها و ... تأمین می‌شود.

واعظ مهدوی افزود: یکی از مبانی ضروری در کشورها عدالت در سلامت است. در جامعه باید تمام افراد از حقوق یکسان در حوزه سلامت برخوردار باشند و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد از مصادیق بی عدالتی است.

مشاور معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهوری گفت: نباید افراد به دلیل فقر و مناطق جغرافیایی از سطح خدمات نامناسب برخوردار باشند. پوشش بیمه همگانی از آرمانهای انقلاب بود که از همان روزها در مقاطع مختلف به خوبی پیش رفت.

وی اظهار داشت: از سال 76 دو گروه مهم فاقد پوشش بیمه مانند روستائیان و خویش فرمایان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که فرانشیز پرداختی آنها در آن زمان 25 درصد بود که به مرور و در سال 77 این رقم به 10 درصد رسید.

واعظ مهدوی گفت: در سال 84 نیز پزشک خانواده و درمان سرپایی روستائیان شکل گرفت به طوری که یک میلیون و 400 هزار روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مشاور معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهوری گفت: رویکرد نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی گام بزرگی بود و قرار بود سیاستهای جامعی ایجاد شود که متأسفانه به طور کامل این اتفاق رخ نداد و رویکرد تأمین اجتماعی بنگاه داری شد. در نهایت در سال‌های 85 و 86 طرح بیمه خدمات بستری شهری متوقف شد و حدود 5 تا 6 میلیون نفر از جمعیت بیمه شدگان خارج شدند که این موضوع خود یک گام به عقب بود.

وی بیان داشت: بر اساس گزارش سازمان تأمین اجتماعی 80 درصد استفاده کنندگان از بیمه خدمات درمانی بستری در مناطق شهری، افراد فقیر و نیازمند بودند و در شرایط فعلی که دولت عزم خود را جزم کرده که بیمه خدمات درمانی و چتر بیمه‌ای را گسترش دهد جبران عقب گردی است که در سالهای گذشته در حوزه سلامت و بیمه رخ داده است.

واعظ مهدوی اضافه کرد: باید سهم پرداختی مردم از 30 تا 40 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کند و باید کاری کنیم که پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستانهای دولتی تحت پوشش کامل بیمه قرار گیرد و پرداخت از جیب کم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha