رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی یک هزار و 121 بیمار مبتلا به ایدز در این استان خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی یک هزار و 121 بیمار مبتلا به ایدز در این استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نفل از فارس، محمد شکاری صبح امروز در نشست اعلام برنامه‌های هفته سلامت اظهار داشت: در نخستین شورای سلامت و امنیت غذایی که به ریاست استاندار هرمزگان تشکیل شد یکی از موضوعات مهم وضعیت بیماری ایدز در استان بود که قرار شد برنامه جامع دانشگاه در خصوص آموزش پیشگیری و درمان این بیماری به شورای سلامت استان ارایه تا تصویب شود.

به گفته وی متاسفانه استان هرمزگان در شمار استان‌های پرخطر در بحث بیماری ایدز است که باید با تغییر در نگرش‌ها و برنامه‌ها به سمتی برویم که پنهان‌کاری را کنار گذاشته و واقعیت‌های این بیماری بیشتر تشریح و تبیین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در این راستا 6 مرکز مشاوره رفتاری در شرق استان با هدف آموزش پیشگیری و تشخیص به موقع و درمان راه‌اندازی می‌شود و تلاش داریم آموزش‌ها را به روستاها ببریم.

شکاری تاکید کرد: آنچه یک زنگ خطری برای استان شده است موضوع اخراج بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت از کشور امارات است که این افراد با توجه به مهاجرپذیری هرمزگان وارد استان به‌ویژه جزایر شده و به گسترش بیماری دامن می‌زنند.

وی بیان داشت: الان سیاست وزارت بهداشت انگ‌زدایی از این بیماری است و نباید به بیمار ایدزی انگ اخلاقی زد.

شکاری همچنین از مطالعه طرح الزامی شدن تست ایدز قبل از ازدواج و بارداری در استان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک هزار و 121 بیمار مبتلا به ایدز در هرمزگان شناسایی شده که این آمار رسمی است.

وی هشدار داد: تغییر الگوی ابتلا از اعتیاد تزریقی به تماس حفاظت نشده جنسی موج جدیدی از ابتلای به ایدز در استان ایجاد کرده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha