چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 109575

خیلی از والدین از بدغذا بودن یا کمبود وزن بچه‌های خود گله دارند و می‌گویند که فرزند آنها، علاقه فراوانی به خوردن بستنی دارد.

به بچه‌های لاغر، ‌بستنی بدهید

سلامت نیوز: خیلی از والدین از بدغذا بودن یا کمبود وزن بچه‌های خود گله دارند و می‌گویند که فرزند آنها، علاقه فراوانی به خوردن بستنی دارد.

دکتر محمدحسین انتظاری،‌ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی پرسید در گفت و گو با سلامانه در پاسخ به اینکه آیا مصرف بیش از یک عدد بستنی در طول روز برای بچه‌های لاغر، ضرری ندارد؟ پاسخ داد: «معمولا محدودیت مصرف بستنی برای بچه‌های لاغر، وجود ندارد. این بچه‌ها می‌توانند روزی دو عدد بستنی را بدون نگرانی مصرف بکنند».
 
این مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:‌ «البته زمان بستنی خوردن بچه‌ها، بسیار مهم است. به‌عبارت ساده‌تر،‌ بستنی حاوی کالری نسبتا بالایی است و مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد حس سیری در بچه‌ها بشود. به‌همین دلیل هم بهتر است که حدود 2 ساعت قبل از صرف غذا، به‌ بچه‌های خود بستنی ندهید و این خوراکی خوشمزه را به‌عنوان میان‌وعده یا دسر بعد از غذای بچه‌های لاغر در نظر بگیرید».
 
وی تاکید کرد که مصرف بستنی‌های ساده‌ و سفید، از انواع طعم‌دار و رنگ‌دار آنها یا نسبت به بستنی‌های یخی که حاوی طعم‌دهنده و رنگ‌های مجاز خوراکی هستند، برای بچه‌ها بهتر است.
 
دکتر انتظاری به مادرانی که می‌خواهند با گنجاندن بستنی، باعث افزایش وزن بچه‌های خود بشوند هم توصیه کرد: «شما می‌توانید کالری و ارزش تغذیه‌ای بستنی فرزند خود را با افزدون مقداری از پودر مغزها و دانه‌های خام یا مقداری پوره میوه به آن، تاحد مطلوبی بالاتر ببرید».
 
درنهایت اینکه اگر بچه‌های لاغر، بدغذا و دارای کمبود وزن، بعد از صرف غذاهای اصلی، یک عدد بستنی ساده هم بخورند، کالری مازادی به بدنشان می‌رسد و می‌توانند بعد از مدتی، به وزن طبیعی خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha