سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10958

کدئین ها مسکن های معمولی هستند که چنانچه بدن به این داروها پاسخ مناسب ندهد نه تنها بی تاثیر هستند بلکه باعث بروز واکنش های جدی می شوند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از healthday ، کبد با استفاده از نوعی آنزیم، کدوئین را تبدیل به مورفین کرده و در بیشتر افراد باعث تسکین درد می شود ولی در برخی به دلیل تغییرات ژنتیکی مقدار این آنزیم کم یا زیاد شده و نتایج کمتر از حد مطلوب به جا می گذارد.
در کبد افرادی که آنزیم بیش از حد تولید می شود، کودئین بیشتری تبدیل به مورفین شده و تسکین بیش از حد ایجاد می کند که باعث بروز یبوست و عوارض جانبی دیگر می شود.
این وضعیت تنها در چهار درصد سفید پوستان آمریکای شمالی بروز می کند و به میزان 10 درصد در مردم یونان و پرتغال، 20 درصد در عربستان و 30 درصد در اتیوپی رخ می دهد، ولی در برخی از افراد آنزیم کمی تولید شده و کم تر باعث تسکین درد می شود که این وضعیت 10 درصد در سفید پوستان اتفاق می افتد. به گفته محققان گروه تحقیقاتی بهداشت عمومی شهروندان آمریکا، افراد با مصرف مسکن ها می توانند مراقب علائمی که در آن ها بروز می کند، باشند به عنوان مثال هنگامی که تسکین شدید رخ می دهد علائمی چون تسکین درد، کاهش تنفس و اثرات معده ای بروز می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha