یک کشتی مسافربری کره جنوبی در سواحل این کشور غرق شده و عملیات امدادرسانی برای نجات سرنشینان ادامه دارد.

سلامت نیوز:یک  کشتی مسافربری کره جنوبی در سواحل این کشور غرق شده و عملیات امدادرسانی برای نجات سرنشینان ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین،روز چهارشنبه، ٢٧ فروردین (١٦ آوریل)، پلیس ساحلی کره جنوبی تایید کرد که یک کشتی مسافربری با چهارصد و هفتاد و پنج مسافر و سرنشین و یکصد و پنجاه خودرو در نزدیکی سواحل جنوبی این کشور غرق شده و تا کنون جسد دست کم دو نفر از آب گرفته شده است.

تاکنون 368 نفر نجات یافته و دو تن جان باختند.  اما عملیات امدادرسانان برای یافتن دیگر سرنشینان کشتی ادامه دارد و امید می‌رود که آنان هم سوار بر قایق‌ها و با استفاده از جلیقه نجات، همچنان بر آب‌های منطقه شناور باشند.

مقامات کره‌ای گفته‌اند که تا پایان عملیات نمی‌توان در مورد آمار نهایی تلفات این حادثه اظهار نظر قطعی کرد.

کشتی حادثه دیده "سوول" نام داشته و اکثر مسافران آن را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دادند که برای سفر آموزشی عازم جزیره جوجو واقع در حدود یکصد کیلومتری جنوب شبه جزیره کره بودند.

به گفته مقامات دولتی، در این عملیات هجده هلی کوپتر و سی و چهار فروند کشتی و قایق نیروی دریایی و گارد ساحلی شرکت دارند و تعدادی کشتی تجاری نیز برای کمک عازم محل شده‌اند. تصاویر تلویزیونی محل غرق کشتی را با ده‌ها فروند کشتی و تعدادی قایق نجات نشان می‌دهد.

اکثر مسافران کشتی، دانش آموزان دبیرستانی بوده، که برای سفر آموزشی عازم جزیره جیجو بودند.خانواده دانش آموزان مقامات دبیرستانی را مسئول دانسته و گفته‌اند که آنان بدون انجام بررسی‌های لازم ایمنی به اعزام فرزندانشان به سفر دریایی مبادرت کردند. به گفته مقامات دبیرستانی، هنگام وقوع حادثه، دریا آرام بود.

لازم به ذکر است براساس آخرین اخبار  در این حادثه تاکنون 368 نفر نجات یافته و دو تن جان باخته اند.


کشتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha