پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

رئیس پلیس آگاهی شرق استان تهران از دستگیری جاعل کارت‌های نظامی و پزشکی خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس پلیس آگاهی شرق استان تهران از دستگیری جاعل کارت‌های نظامی و پزشکی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ کمانکش در تشریح این خبر گفت : بدنبال دستگیری فردی به هویت"ی- م" ملبس به لباس نظامی به اتهام جعل عناوین مختلف و ارجاع پرونده به این پلیس ، بلافاصله تیمی از ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با بازبینی پرونده و ضمن هماهنگی مراجع قضایی محل سکونت متهم را مورد بازرسی قرار داده که در این ارتباط تعدادی کارت ومهر مجعول با عناوینی مانند حفاظت اطلاعات ارتش ، پزشک هسته ای ، متخصص قلب، البسه پزشکی و درجات نظامی ، مدارک جعلی در خصوص مناصب پزشکی، لوازم اولیه جراحی و لوح‌های تقدیر مجعول منتصب به وزارت علوم کشف شد.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی ها در مواجهه با ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که پس از رد شدن در کنکور سراسری با توجه به فشارهای روانی اطرافیان ، با تهیه لباس های نظامی اعلام می دارد که در مقطع دکترای دانشگاه‌های مربوط به این سازمان ها قبول شده است و با نصب درجات افسری وتهیه کتب تخصصی پزشکی ،خود را پزشک متخصص قلب معرفی و در این خصوص" مهر نظام پزشکی ، نسخه های خام و کارت‌های جعلی "تهیه و مدتی نیز به عنوان مربی با جعل عنوان دکتر در یکی از ادارت غیردولتی مشغول به تدریس بوده است.

کمانکش با اشاره به آسیب شناسی علت وقوع این جرم گفت : در بررسی وضعیت شخصی متهم با توجه به دانسته های علمی و استعداد سرشار وی برای مطالعات کتب پزشکی و با توجه به محتویات پرونده و عدم شناسایی شاکی خصوصی در مورد جرائمی همچون کلاهبرداری و.. می‌توان در دو بعد اجتماع و خانواده مورد بررسی قرار داد چرا که چنین استعدادی بجای شکوفایی و درخشش در سطوح مختلف و هدایت در مسیر درست به راه ناصواب سوق داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha