هفتمین کنگره بین‌المللی و دوازهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی از امروز به مدت ۴ روز در مرکز همایش‌های رازی آغاز به کار کرد.

سلامت نیوز: هفتمین کنگره بین‌المللی و دوازهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی از امروز به مدت ۴ روز در مرکز همایش‌های رازی آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا بختیاری دبیر علمی این کنگره گفت: خدمات بهداشتی و پزشکی آزمایشگاهی جایگاه مهمی را کسب کرده و سیر مثبتی را از نظر کیفیت طی کرده است به همین دلیل برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند در معرفی این کیفیت به دنیا و همچنین ارتقای آن اثرگذار باشد.

وی ادامه داد:‌ 538 مقاله به این کنگره ارسال شده که 148 مقاله آن به صورت سخنرانی و 278 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی گفت: 8 کارگاه نیز همزمان در کنار نشست‌های تخصصی برپا می‌شود که البته جشنواره حکیم جرجانی نیز برای شناسایی و تشویق صاحب‌نظران این عرصه برگزار می‌شود.

بختیاری به نشست‌ها و محورهای این همایش اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند آزمایشگاه و ایدز، بیماری‌های خود ایمنی، دیابت،‌انتقال خون، عفونت‌های پوستی، پرستار و بالین، اعتباربخشی، پژوهش‌های آزمایشگاهی، تجهیزات، تازه‌‌های سرطان و بررسی جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت کشور از جمله این موضوعات است.

وی تصریح کرد: در کنگره امسال 22 مهمان خارجی از کشورهای فرانسه، هلند، ایتالیا، اردن،‌ عراق، یونان و چین حضور دارند و در این کنگره مسائل جدید به همراه راهکارهای علمی و عملی مطرح می‌شود.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی خدمات آزمایشگاهی گفت:‌ این کنگره با امتیاز بازآموزی 16.5 به مدت 4 روز تا 31 فروردین‌ماه برپا خواهد بود و پیرامون چالش‌های مسائل جامعه آزمایشگاهی و فراهم کردن بستری مناسب برای معرفی تجهیزات روز دنیا بحث خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha