وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وضعیت طبقات میانی و توزیع درآمد در کشور ما به‌گونه‌ای است که اگر یک بیمار مبتلا به سرطان شود دو تا سه دهک سقوط می‌کند.

سلامت نیوز:وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وضعیت طبقات میانی و توزیع درآمد در کشور ما به‌گونه‌ای است که اگر یک بیمار مبتلا به سرطان شود دو تا سه دهک سقوط می‌کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازروزنامه شرق، ربیعی با اشاره به اینکه باید آسیب‌شناسی کرد که چرا تاکنون قانون بیمه همگانی در کشور به اجرا درنیامده است، گفت: باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم تا کیفیت بیمه‌های پایه سلامت پایین نباشد و رویکرد سلامت‌محوری در سازمان بیمه سلامت نهادینه شود. ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن برای کارگران تحت‌پوشش تامین‌اجتماعی، اظهار کرد: امسال سازمان تامین‌اجتماعی بودجه‌ای را از منابع خودش برای این منظور تخصیص داده است تا بتواند کارگران را صاحب‌خانه کند. وی در ادامه افزود: این برنامه در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی به تصویب رسیده است و این سازمان ساخت مسکن را در برنامه‌های خود قرار داده و اکنون در مرحله بودجه‌ریزی، بررسی و انجام اقدامات اولیه است.  ربیعی به جایگزینی واژه اهدا به‌جای انصراف از یارانه تاکید و اظهار کرد: جنبش اهدای یارانه باید به‌عنوان یک جنبش اجتماعی نهادینه شود. وی در ادامه درباره اقدامات لازم برای آغاز برنامه پوشش بیمه همگانی و اجباری در کشور اظهار کرد: بودجه و امکانات لازم برای پوشش بیمه همگانی فراهم شده است. همچنین سرانه دفترچه‌های بیمه پایه مشخص شده و دفاتر سازمان بیمه سلامت و سامانه ثبت‌نام نیز آماده هستند؛ اما تنها برای اینکه فشار ناشی از ثبت‌نام هدفمندی یارانه‌ها این طرح را مختل نکند اجرای آن را تا اول اردیبهشت‌ماه و پایان ثبت‌نام هدفمندی به تعویق انداخته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha