جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 109657

تفكر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر كمك می‌كند.

10 نکته درباره جوان‌سازی پوست

سلامت نیوز:تفكر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر كمك می‌كند.


1. برنامه غذایی حاوی سبزی‌های تازه، به‌خصوص سبزی‌های سبزبرگ، میوه‌های تازه،‌ غلات یا سبوس و حبوبات از عوامل مهم حفظ سلامت، جوانی و شادابی به شمار می‌رود.

2. مواد حیوانی لازم است در الگوی غذایی كاهش یابد اما مصرف 3-2 واحد لبنیات كم‌چربی به پیشگیری از پوكی استخوان و برخی اختلال‌های ناشی از سالمندی كمك می‌كند.

3. ورزش و تحرك مناسب روزانه نیز از عوامل مهم جوان ماندن و سالم زیستن است.

4. ویتامین C در سبزی‌های سبزبرگ و سایر سبزی‌ها از قبیل گوجه‌فرنگی، فلفل‌دلمه‌ای، فلفل فرنگی و مقداری هم در سیب‌زمینی و پیاز و نیز در میوه‌هایی از قبیل مركبات، كیوی و توت‌فرنگی وجود دارد.

5. ویتامین E در جوانه غلات، غلات با سبوس و روغن‌های مایع گیاهی یافت می‌شود. منابع پروتئین شامل حیوانی (انواع گوشت قرمز و سفید، لبنیات و تخم‌مرغ) و منابع گیاهی (حبوبات، غلات و مغزدانه‌ها) است.

6. ماهی از منابع خوب پروتئین‌های حیوانی محسوب می‌شود كه با داشتن اسیدهای چرب امگا3 در كاهش چربی‌های نامطلوب خون موثر است و درضمن به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها كمك می‌كند.

7. روی در پروتئین‌های حیوانی و گیاهی موجود است و جذب آن در پروتئین‌های حیوانی بسیار مناسب‌تر از پروتئین‌های گیاهی است.

8. بهترین منابع آهن عبارتند از جگر، گوشت قرمز، ماهی و مرغ. البته منابع گیاهی این ماده معدنی كه شامل حبوبات، غلات و مغزدانه‌هاست مشكلی دارند؛ قسمتی از آهن موجود در آنها، از دستگاه گوارش دفع می‌شود.

9. ید هم به مقدار قابل‌توجه در ماهی و محصولات دریایی وجود دارد.

10. تفكر مثبت، احساس جوان و مفید بودن به حفظ سلامت، شادابی و طول عمر كمك می‌كند.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha