معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به سیاست های ابلاغی حوزه سلامت در بخش پرستاری توسط رهبر معظم انقلاب گفت: خیلی امیدوار نیستیم که وزارت بهداشت بتواند موارد سیاست های ابلاغی را اجرایی کند.

نگرانی پرستاران از اجرا نشدن سیاست‌های ابلاغی در بخش پرستاری

سلامت نیوز: معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به سیاست های ابلاغی حوزه سلامت در بخش پرستاری توسط رهبر معظم انقلاب گفت: خیلی امیدوار نیستیم که وزارت بهداشت بتواند موارد سیاست های ابلاغی را اجرایی کند.

یعقوب قدسیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به سیاست های ابلاغی حوزه سلامت در بخش پرستاری توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مجری سیاست هایی که توسط رهبر انقلاب در بخش سلامت اعلام شده، وزارت بهداشت است اما مشکلی که ما با وزارت بهداشت داریم این است که قوانین حوزه پرستاری تا کنون به درستی اجرایی نشده است.


معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به عدم اجرای صحیح قوانین پرستاری ادامه داد: دو قانون بهره وری و تعرفه گذاری خدمات پرستاری به درستی اجرایی نشده و به اهداف خود در این زمینه نرسیده ایم، لذا در این موضوع نگرانی داریم که وزارت بهداشت به درستی این سیاست ها را اجرایی نکند و منابعی که تخصیص داده شده نیز اعمال نشود.


وی افزود: در حال حاضر کمیسیون هایی در زمینه پرستاری برای اجرای بهتر سیاست های ابلاغی در وزارت بهداشت تشکیل شده اما خیلی امیدوار نیستیم که وزارت بهداشت بتواند این موارد را اجرایی کند.


این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت دو بخش مراقبت و درمان تعریف می شود که تا بخش مراقبت تکمیل نشود درمان نیز به طور کامل انجام نمی شود و ناقص می ماند.


به گزارش پانا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «سلامت» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است در روز 18 فروردین ماه امسال ابلاغ کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha