معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با اعلام کیفیت بخشی درس تربیت بدنی و توانمندسازی معلمان در دو حوزه دانش و افزایش انگیزه ها گفت: آموزش طناب زنی به تمام دانش اموزان ابتدایی و مهارت آموزی دانش آموزان دبیرستانی در یکی از رشته های ورزشی تا پایان دوره یکی از مهمترین برنامه های ما در سال 93 است.

برنامه های آموزش و پرورش درباره همگانی شدن ورزش در مدارس

سلامت نیوز: معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با اعلام کیفیت بخشی درس تربیت بدنی و توانمندسازی معلمان در دو حوزه دانش و افزایش انگیزه ها گفت: آموزش طناب زنی به تمام دانش اموزان ابتدایی و مهارت آموزی دانش آموزان دبیرستانی در یکی از رشته های ورزشی تا پایان دوره یکی از مهمترین برنامه های ما در سال 93 است.

مهرزاد حمیدی در گفتگو با مهر درباره برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره همگانی شدن ورزش در مدارس برای دانش آموزان توضیح داد: ترویج و احیای ورزش صبحگاهی به منظور جاانداختن ورزش در مدارس یکی از برنامه های ما در سال جدید است.

وی ادامه داد: برای ورزش صبحگاهی قرار است موسیقی ایرانی یا مثلا ضرب زورخانه ای نواخته شود و دانش آموزان از ابتدای صبح و پس از ورود به مدرسه ورزش کنند. البته در حال حاضر آهنگ مورد نیاز برای ورزش با توجه به ناموزونی آن با حرکات ورزشی داده ایم برای اصلاح و پس از تکمیل شدن و بررسی نهایی، آن را به مدارس ابلاغ می کنیم.

آموزش طناب زنی به تمام دانش اموزان ابتدایی

حمیدی با اشاره به آموزش طناب زنی به دانش آموزان ابتدایی توضیح داد: یکی از طرح های در دوره ابتدایی آموزش طناب زنی برای همه دانش آموزان ابتدایی است تا با این آموزش ها تحرک در کمترین فضا را برای دانش اموزان در مدارس فراهم کنیم. برای دانش آموزان دوره دبیرستان نیز برنامه ریزی کرده تا هر دانش آموز در پایان دوره متوسطه در یک رشته ورزشی مهارت لازم را داشته باشد.

آذین بندی حیاط مدرسه برای افزایش تحرک دانش اموز

وی با بیان اینکه آمادگی برای ورزش همگانی و قهرمانی ازمدرسه آغاز می شود، به طرح جدید آذین بندی حیاط مدرسه اشاره کرد و گفت: در این طرح قرار است خط کشی حیاط مدرسه بگونه ای باشد که دانش آموزان ناخودآگاه به تحرک و جنب و جوش دربیاورد، به عنوان مثال خطوط کشیده شده در حیاط می تواند بگونه ای باشد که دانش آموز به محض دیدن آن "لی لی" بازی کند و به این بهانه او به حرکت و جنب و جوش می پردازد.

کیفیت بخشی کتابهای ورزش و توانمندسازی معلمان

معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره نحوه کیفیت بخشی کتابهای تربیت بدنی و توانمندسازی معلمان نیز گفت: منظور ما از کیفیت بخشیدن به کتاب و درس تربیت بدنی مشخص کردن محتوای آموزش برای سال تحصیلی جدید است که این کار را با کمک سازمان پژوهش و برنامه ریزی انجام می دهیم تا معلمان بدانند که بچه ها در ساعات ورزش چه کارهایی باید انجام دهند. البته هدف اصلی ما تحقق سند تحول بنیادین است و باید براساس این الگو محتوای درس تربیت بدنی را در سنوات مختلف تکمیل شود.

به گفته حمیدی، توانمندسازی معلمان یکی دیگر از برنامه های معاونت است، چرا که اگر محتوا و فضا و ابزار کافی داشته باشیم، امامعلم توانمندی و انگیزه لازم را نداشته باشد، تمام تلاش های ما از بین خواهد رفت. به همین منظور توانمندسازی معلمان در دو بخش افزایش آگاهی و دانش و ارتقای انگیزه است.

وی درباره تعامل معاونت با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای تکمیل پروژه های ورزشی مدارس نیز گفت: به موازات توانمندسازی معلمان و کیفیت بخشی کتابها، باید در تعامل با این سازمان اقدام به توسعه و تجهیز مدارس کشور کرد و قرار شده است که در موضوع عمرانی هزینه شود تا استخرها و سالنهای ورزشی نیمه کار باقی مانده از سالهای گذشته تکمیل و افتتاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha