جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 109668

کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، گفت: با اقدام به موقع می‌توان مانع افتادن و یا سیاه شدن ناخن پس از ضربه بر روی آن شد.

چگونه مانع افتادن یا سیاه شدن ناخن پس از ضربه شویم؟

سلامت نیوز: کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، گفت: با اقدام به موقع می‌توان مانع افتادن و یا سیاه شدن ناخن پس از ضربه بر روی آن شد.

شهریار نوری‌الاصل در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخورد اجسام سنگین بر روی ناخن مانند برخورد چکش به هنگام کوبیدن میخ عنوان کرد: در این هنگام خونریزی در زیر ناخن ایجاد شده که این امر با درد شدید و ضربان دار همراه است.

نوری الاصل خاطرنشان کرد: چنانچه در درمان این مصدومیت کوتاهی شود، خون جمع شده در زیر ناخن لخته شده و موجب پوسیدگی ریشه ناخن و بالاخره افتادن ناخن در طولانی مدت می‌شود.

کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در این موارد احتمال کج در آمدن ناخن در آینده نیز وجود دارد.

به گفته نوری الاصل، در این موارد در همان لحظه که خون‌ریزی در زیر ناخن ایجاد شد، باید یک سنجاق قفلی و یا سوزن ته گرد را با انبردست گرفته و روی شعله اجاق گاز حرارت دهیم و سپس روی ناخن و بالای محل خونریزی فرو کنیم.

وی تصریح کرد: انجام این کار هیچ گونه دردی نداشته و با ایجاد یک سوراخ کوچک بر روی ناخن، خون از محل سوراخ بیرون می‌آید.

نوری الاصل تصریح کرد: باید پس از سوراخ کردن روی ناخن، انگشت را چند بار با دست مالش داده تا همه خون زیر ناخن بیرون آید.

کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: بعد از این کار باید یک چسب زخم بر روی محل سوراخ زده شود که در نهایت ناخن با انجام این اقدامات سالم می‌ماند و فرد دردی را حس نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha