سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10967

دکتر "عبدالرضا کرباسی" دبیر علمی این کنفرانس روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت، از 29 سال پیش تا کنون روز جهانی محیط زیست در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و هدف از این گردهمایی ها شناسایی مهمترین مسایل زیست محیطی است.

این عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران افزود برگزاری سمینارهای مختلف در زمینه های زیست محیطی موجب حساس سازی افکار عمومی به محیط زیست می شود.
وی با اشاره به اینکه هر سال در کنار برگزاری یک کنفرانس جهانی، هر کشور نیز بطور داخلی و ملی کنفرانسی را در مورد محیط زیست برگزار می کند، اظهار داشت عنوان کنفرانس جهانی سال 2008 که در نیوزیلند برگزار می شود "دست یابی به اقتصاد بدون کربن" و عنوان کنفرانس ملی ایران "نقش انرژی در تغییرات اقلیمی و محیط زیست" است.
به گفته وی این کنفرانس دو روزه 18 موضوع از جمله برنامه ریزی، مدیریت،ارزیابی وآموزش محیط زیست، ایمنی،بهداشت و محیط زیست و مدیریت در سوانح طبیعی مورد بررسی قرار می گیرد.
کرباسی گفت در مجموع 800 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که از این میان420 مقاله بصورت شفاهی و پوستر ارائه می شود.
وی در مورد ضرورت برگزاری سمینار و کنفرانس های محیط زیست در کشور گفت، در ایران مجلات تخصصی محیط زیست اندک هستند و در واقع زمینه مساعدی برای ارائه پژوهش ها و مقلات علمی زیست محیطی وجود ندارد، از این رو برگزاری کنفرانس ها بستر مناسبی را برای ارائه پژوهش های فراهم می آورد.
وی افزود برگزاری سمینارها فضایی را برای آشنایی و تبادل نظر محققان ایجاد می کند تا بتوانند از دستاوردهای داخلی و خارجی همکاران خود مطلع شوند.
به گفته کرباسی محیط زیست از زمینه هایی است که بخش های دولتی دانشگاهی و صنعتی در آن سهیم هستند و هیچ یک از این گروه ها نمی توانند به تنهایی در مورد محیط زیست واردعمل شوند. از این رو با حضور در کنفرانس ها با نیازها و قابلیت های یکدیگر و همچنین چالش های پیش رو آشنا شده و با همکاری یکدیگر راه چاره ای برای آن ارائه می کنند.
دانشکده تحصیلات تکمیلی محیط زیست دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشکده تحصیلات تکمیلی محیط زیست دانشگاه تهران برگزارکنندگان این کنفرانس هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha