سخنگوی سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض خطرناک مصرف داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، هشدار داد.

هشدار به مصرف کنندگان داروهای ماهواره ای/ راههای فروش داروهای غیرمجاز

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض خطرناک مصرف داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، هشدار داد.

محمد هاشمی با اشاره به افزایش تماسهای تلفنی هموطنان با مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت در ارتباط با مصرف داروهایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، به مهر گفت: از آنجا که مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده HERBAL SLIMMING گزارش شده است، توجه هموطنان را به چند نکته جلب می نمایم.

وی افزود: تهیه دارو تنها باید از طریق سیستم دارویی کشور اعم از داروخانه ها و بیمارستانها صورت گیرد و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده های دارویی در مطب نیست.

هاشمی تاکید کرد: از آنجا که نظارت وزارت بهداشت بر داروهای ارائه شده از طریق داروخانه ها و بیمارستانها به واسطه کنترل دائمی شرکتهای تولید کننده، وارد کننده و شرکتهای پخش دارو صورت می گیرد، شهروندان بدون نگرانی می توانند داروی مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه و استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که فروش و تبلیغ داروهای تبلیغی در شبکه های ماهواره ای صرفا جنبه سودجویی دارد، اظهارداشت: اغلب این داروها با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را به تهیه و مصرف این قبیل فرآورده های غیرمجاز ترغیب می نمایند.

وی ادامه داد: هموطنان عزیز این نکته را توجه داشته باشند که تمامی نقل و انتقالات و روش فروش فرآورده های غیرمجاز از طریق تماس تلفنی و ارسال با پیک انجام می شود و این خود گواه تقلبی بودن و عدم صحت اطلاعات ارائه شده است.

هاشمی در پایان گفت: بار دیگر تاکید می کنم که وزارت بهداشت ضمن اطلاع رسانی و هشدار به هموطنان گرامی، مسئولیتی را در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه فرآورده های غیرمجاز و تقلبی بر عهده نخواهد گرفت و از خانواده ها درخواست می شود خود را به عنوان یک طعمه در دام اینگونه تبلیغات که متاسفانه با سلامت جان آنها مرتبط است، گرفتار ننمایند.

لازم به ذکر است هفته گذشته رئیس سازمان غذا و دارو از مرگ سه ایرانی بر اثر استفاده از داروی لاغری خبر داده بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha