رئیس سازمان بهزیستی در دیدار عیدانه معلولان تهرانی، وعده داد که موضوع بیمه پایه و مکمل معلولان را پیگیری خواهد کرد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی در دیدار عیدانه معلولان تهرانی، وعده داد که موضوع بیمه پایه و مکمل معلولان را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دیدار عیدانه معلولان تهرانی روز گذشته با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلسدر پارک بعثت واقع در جنوب پایتخت برگزار شد.

در این جلسه بالغ بر 2500 معلول به همراه خانواده‌هایشان دعوت شده بودند که در ادامه مشکلات و موانع خود را به مسئولان از جمله رئیس سازمان بهزیستی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کردند.

علی‌همت محمودنژاد رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به برگزاری مراسم عیدانه معلولان با مسئولان اظهار داشت:‌این نخستین برنامه رسمی معلولان تهرانی با مسئولان اجتماعی است.

وی تصریح کرد: جامعه معلولان نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سال 93 تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توجه ویژه‌ای را به اعتلای فرهنگ معلولان خواهد داشت.

محمودنژاد تصریح کرد: در برگزاری این مراسم سایر دستگاه‌های دولتی و اجتماعی از جمله بهزیستی و شهرداری همکاری مطلوبی را داشته‌اند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اهداف برگزاری مراسم عیدانه معلولان، گفت: ما در نظر داریم معلولان مشکلات خود را بدون واسطه با مسئولان اجتماعی، دولتی و شهری مطرح کنند تا آنها نیز در رفع آنها تلاش کنند.

محمودنژاد در ادامه از شخص رئیس‌جمهور و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست توجه ویژه‌ای را به معلولان داشته باشند و اعتبارات لازم را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند.

وی با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نگرانی‌‌های معلولان در این باره گفت: با اجرای فاز دوم معلوم نیست سهمیه بنزین معلولان چه خواهد شد ضمن اینکه دولت باید در فاز دوم یارانه مددجویان و به ویژه معلولان را افزایش دهد.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه مستمری که در حال حاضر سازمان بهزیستی به معلولان پرداخت می‌کند کفاف زندگی این گروه از جامعه را نمی‌دهد و امید داریم دولت و مجلس حمایت بیشتری را از معلولان داشته باشد.

در ادامه این مراسم همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 3 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: این گروه از جامعه خدمات مختلفی از جمله درمانی، حمایتی، توانبخشی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال 93 توجه ویژه‌ای را به مددجویان دستگاههای حمایتی و به ویژه معلولان خواهد داشت،‌گفت:‌ افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی نشانگر توجه دولت و مجلس به جامعه بهزیستی است.

هاشمی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و موانع مطرح شده از سوی معلولان گفت:‌ تلاش می‌شود این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که ما هم نیز در بخش اعتبارات علیرغم اینکه در سال 93 افزایش خواهد یافت با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم.

هاشمی با اشاره به درخواست معلولان در خصوص بیمه پایه و مکمل گفت: این موضوع را قطعاً پیگیری خواهیم کرد ضمن اینکه تمامی معلولان تحت پوشش بیمه‌های پایه و مکمل قرار خواهند گرفت.

همچنین، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضورش در جمع معلولان اظهار داشت: ‌برای بنده افتخار است که در جمع این گروه از جامعه قرار بگیرم و تلاش خواهم کرد تا مشکلات مطرح شده را از طریق مجلس پیگیری کنم.

وی تصریح کرد: مجلس موظف است حمایت ویژه‌ای را از گروه‌های هدف دستگاه‌های حمایتی و به ویژه معلولان داشته باشد که در این راستا نیز برنامه‌های خوبی در سال 93 با همکاری دولت اجرا خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان بهزیستی، امسال 70 هزار خانوار جدید تحت پوشش خدمات مستمر بهزیستی قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در دو سال گذشته گفت: ما نیز اعتقاد داریم این مستمری پاسخگوی هزینه‌های زندگی مددجویان نمی‌شود و اعتقاد داریم که باید خدمات بیشتری را از معلولان انجام دهیم.

عزیزی گفت: باید توجه ویژه‌ای را به اشتغال معلولان داشته باشیم و در این راستا از ظرفیتهای فعلی کشور استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha