جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 109684

یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: کودکان مبتلا به سرطان به پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف نیاز دارند و چون تحت درمان‌های خاص قرار می‌گیرند، باید نیازهای تغذیه‌ای آنها فراهم شود.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: کودکان مبتلا به سرطان به پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف نیاز دارند و چون تحت درمان‌های خاص قرار می‌گیرند، باید نیازهای تغذیه‌ای آنها فراهم شود.

سید حسین داودی در گفت‌وگو با فارس، گفت: بدن کودکان برای رشد و ترمیم بافت‌ها به پروتئین نیاز دارد و این درحالی است که کودکان مبتلا به سرطان پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد:‌ عضلات در کودکان سرطانی برای تأمین انرژی موردنیاز بدن، تجزیه می‌شود و این موضوع باعث طولانی شدن زمان بهبود و کاهش مقاومت بدن می‌شود.

این متخصص تغذیه در امور سرطان گفت:‌بنابراین باید توجه کرد بعد از روش‌های درمانی مانند عمل‌های جراحی، شیمی‌ درمانی و اشعه درمانی نیاز پروتئین برای ترمیم بافت‌ها و پیشگیری از عفونت بیشتر می‌شود.

وی گفت: بهترین منبع پروتئین بالا را می‌توان در خوراکی‌هایی مانند ماهی، گوشت قرمز کم‌چرب، تخم‌مرغ، محصولات لبنی کم‌چرب، مغزها، حبوبات و منابع غذایی تهیه شده از پروتئین سویا تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه بدن این کودکان به منابع چربی هم نیاز دارد، گفت: در تغذیه کودکان مبتلا به سرطان باید توجه کرد که چربی‌های غیر اشباع که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند، در رژیم غذایی آنها گنجانده شود.

وی گفت:‌منابع خوب چربی های مفید را می‌توان از طریق مصرف روغن آفتابگردان، روغن ذرت و غذاهای دریایی بدست آورد و منابع خوب اسیدهای چرب ضروری در روغن‌های سویا و گردو یافت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha