جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 109687

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد داشتن وزن پایین به هنگام تولد و عدم تغذیه کافی از شیر مادر می‌تواند فرد را به عارضه التهاب مزمن در دوران بزرگسالی مبتلا کند.

سلامت نیوز: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد داشتن وزن پایین به هنگام تولد و عدم تغذیه کافی از شیر مادر می‌تواند فرد را به عارضه التهاب مزمن در دوران بزرگسالی مبتلا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان آمریکایی در بررسی‌های خود دریافتند: افرادی که در زمان تولد از وزن کافی برخوردار نیستند و برای مدت کوتاهی از شیر مادر تغذیه شده یا از مصرف آن محروم می‌شوند در خطر قرارگیری ابتلا به عارضه التهاب و دیگر مشکلات سلامتی مرتبط با آن هستند.

در این بررسی، اطلاعات پزشکی 10 هزار و 500 فرد بزرگسال آمریکایی مطالعه و مشاهده شد در بدن افرادی که از شیر مادر تغذیه نشده و به هنگام تولد وزن مناسب نداشته‌اند سطح پروتئین سی آر پی که شاخص التهاب به حساب می‌آید بالاتر است.

به گفته محققان این مطالعه، عارضه التهاب مزمن با دیگر مشکلات مرتبط با سلامت از جمله دیابت و سکته قلبی همراه است.

محققان این مطالعه همچنین اظهار داشتند:‌ در این بررسی رابطه علت - معلولی مشاهده نشده است. همچنین تعیین چگونگی تأثیر وزن پایین به هنگام تولد و عدم تغذیه با شیر مادر بر سلامت طولانی مدت فرد مشکل است زیرا در بسیاری از نوزادانی که در خانواده هایی با درآمد و سطح سواد پایین متولد می‌شوند این دو مساله بسیار مشاهده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، «توماس مک وید» محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه «نورت وسترن» ایالت ایلینوی گفت: دلایل خوبی برای ارائه این فرضیه وجود دارد که تغذیه با شیر مادر در تاثیرگذاری بر سطح بروز التهاب در دوران بزرگسالی حائز اهمیت است و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha