رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به بالا رفتن امید به زندگی بیماران هموفیلی تاکید کرد: امروز بحث بالا بردن کیفیت زندگی بیماران هموفیلی مطرح است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به بالا رفتن امید به زندگی بیماران هموفیلی تاکید کرد: امروز بحث بالا بردن کیفیت زندگی بیماران هموفیلی مطرح است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر پور فتح الله در مراسم گرامیداشت روز جهانی هموفیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به 40 ساله شدن سازمان انتقال خون به تلاش‌های این سازمان برای دسترسی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی اشاره کرد و گفت: در گذشته بیماران هموفیلی به دلیل نداشتن دسترسی به خون در 10 سال اول زندگی خود از دنیا می‌رفتند اما با تاسیس این سازمان، بیماران هموفیلی و تالاسمی اکنون وارد دهه چهارم عمرشان شده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ با پیشرفت‌هایی که در علم صورت گرفته و فرآورده‌های در دسترس، بیماران می‌توانند مانند افراد عادی زندگی کنند و تلاش می‌کنیم کیفیت زندگی این عزیزان بهتر شود.

در زمینه فرآورده‌های خونی کاملا خودکفا هستیم

رئیس سازمان انتقال خون همچنین با بیان اینکه پایه‌های این سازمان بر مبنای اهدا کنندگان است و سازمان به عنوان یک واسطه بین اهدا کنندگان و دریافت کنندگان خون عمل می‌کند، گفت: سازمان وظیفه دارد فرآورده‌های خونی را با کیفیت مطلوبی ساماندهی و ارائه کند. امروز در زمینه فرآورده‌های خونی کاملا خودکفا هستیم و در زمینه داروهای مشتق از پلاسما تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی افزود:‌ در زمینه پلاسما، موفقیت‌های خوبی بدست آمده تا انتقال بیماری به واسطه تغییرات جغرافیایی نداشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه حجم پلاسمای موجود به بالای 250 هزار لیتر رسیده است، گفت: این پلاسما به خارج از کشور فرستاده می‌شود و به صورت دارو بر می‌گردد.

وی همچنین با تقدیر از اهدا کنندگان خون اعلام کرد: سال گذشته دو میلیون و 100 هزار واحد اهدای خون داوطلبانه داشته‌ایم.

شنا راهی برای بهتر زندگی کردن بیماران هموفیلی

رئیس سازمان انتقال خون همچنین در سخنرانی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی هموفیلی راهکاری را برای بالا بردن سطح زندگی این بیماران پیشنهاد کرد.

وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در کشور هندوستان گفت: پژوهش‌ها نشان داده است که هفته‌ای سه بار رفتن به استخر باعث ثبات عروق و تقویت عضلات می‌شود که به صورت درون زا سطح فاکتور هشت را در بدن بالا می‌برد.

وی ادامه داد: کانون هموفیلی می‌تواند در این زمینه ساماندهی کند و این کار سنگینی نیست.

وی همچنین به تمهیدات قانونی موجود اشاره کرد و گفت: قانون می‌گوید در صورت انجام کارهای خیر از مالیات کم می‌شود در نتیجه استخرها می‌توانند با مشارکت در این طرح‌ها مالیاتشان را در کارهای خیر صرف کنند.

وی همچنین تاکید کرد: باید ظرفیت‌هایی ایجاد کنیم تا از دل سازمان‌های مردم نهاد، اهدا کنندگان را ساماندهی کنیم و به دولت متکی نباشیم.

رئیس سازمان انتقال خون همچنین با اشاره به فیلم «دایره مینا»ی داریوش مهرجویی گفت: این فیلم در زمانی ساخته شد که مافیای خون اجازه نمی‌داد خون به بیماران برسد. بازتاب‌های این فیلم باعث شد که سازمان انتقال خون تاسیس شود و از همان ابتدا برای بیماران هموفیلی و تالاسمی خدماتی ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha