نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اعتبارات حمایت دولت در بخش دارو به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، گفت: اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج در سال جاری، پنج برابر شده است.

اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج 5 برابر شد/ داروهای نازایی تحت پوشش قرار گیرد

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اعتبارات حمایت دولت در بخش دارو به نسبت سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است، گفت: اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج در سال جاری، پنج برابر شده است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مراد هاشم زهی با اشاره به موضوع حمایت از بیماران صعب العلاج اظهار داشت: تحت پوشش قرار گرفتن داروهای این بیماران و حمایت از آن ها نیاز حتمی بیماران صعب العلاج است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: یکی از اهدافی که در بخش بهداشت و درمان در سال جاری دنبال می شود و با توجه به فاز دوم هدفمندی یارانه این است که مردم و به ویژه بیماران صعب العلاج و بیماران خاص دغدغه ای برای درمان و یا تهیه داروی مورد نیاز خود نداشته باشند.
وی با بیان اینکه اجرای هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم و اختصاص بخشی از اعتبار این مرحله، باید هزینه های فلاکت بار سلامت به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: البته میزان حمایت دولت به میزان اعتبارات یارانه دارویی بستگی دارد. در واقع مجموع اعتبارات حمایت از قیمت دارو در سال 93 که شامل یارانه دارو می شود به 2400 میلیارد تومان می رسد که حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
این نماینده مجلس یادآور شد: البته ردیف های دیگری قرار است در راستای حمایت از بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شود تا بخش مهمی از آن برای جبران هزینه های دارویی این بیماران هزنیه شود.
به گفته وی، اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج امسال نسبت به سال گذشته 5 برابر شده و به 900 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به بررسی طرح حمایت از بیماران خاص در مجلس نیز گفت: با تصویب این طرح همه بیمه های درمانی باید این بیماران را تحت پوشش و حمایت قرار دهند.
هاشم زهی، در پایان ابراز امیدواری کرد که در مرحله دوم از هدفمندی یارانه ها، داروهای نازایی نیز تحت حمایت دولت قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha