رییس سازمان غذا و دارو از اقدامات انجام شده جهت تدوین سند سلامت شیر و لبنیات، روغن و نان خبر داد و گفت: این اسناد جهت ابلاغ و اجرا آماده ارایه به شورای عالی و امنیت غذایی است.

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو از اقدامات انجام شده جهت تدوین سند سلامت شیر و لبنیات، روغن و نان خبر داد و گفت: این اسناد جهت ابلاغ و اجرا آماده ارایه به شورای عالی و امنیت غذایی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند، درباره سیاست‌های کلی نظام سلامت و تاکید ویژه بر روی بحث امنیت غذایی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذاو دارو همواره در راستای افزایش سلامت جامعه حرکت می‌کند.

وی به اسناد آماده شده در رابطه با سلامت فرآورده‌های مختلف غذایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه اسناد مختلفی با تفاهم میان دستگاه‌های مربوطه تدوین شده و آماده ارایه به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است تا پس از طرح در این شورا و تصویب آن، جهت اجرا ابلاغ شوند.

دیناروند در این باره افزود: سند سلامت فرآورده‌های شیر و لبنیات، روغن و نان از جمله اسنادی است که آماده ارایه به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است. به عنوان مثال در مورد روغن به سمت کاهش روغن جامد مصرفی و کاهش اسید چرب ترانس موجود در روغن جامد هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مورد شیر نیز به دنبال افزایش مصرف آن در کشور هستیم؛ چرا که سرانه مصرف شیر در ایران بسیار پایین است و به عنوان مثال سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی سه برابر ایران است. به این ترتیب است که به دنبال افزایش مصرف شیر هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: قاعدتا وزارت بهداشت به دنبال افزایش سلامت آحاد جامعه است. در زمینه سلامت فرآورده‌های مختلف غذایی، یک سند به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌رود اما از بندهای مختلفی برخوردار است که هر بند آن تلاش می‌کند هر یک از موارد مذکور را پوشش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha