شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 109712

دستیار تخصصی طب سنتی گفت: برای رفع لک صورت می‌توان از ماسک‌های گیاهی استفاده کرد، البته اگر کسی بخواهد درمان کلی شود، بهتر است که خودش را به یک پزشک حاذق طب سنتی دانشگاهی بسپارد.

سلامت نیوز: دستیار تخصصی طب سنتی گفت: برای رفع لک صورت می‌توان از ماسک‌های گیاهی استفاده کرد، البته اگر کسی بخواهد درمان کلی شود، بهتر است که خودش را به یک پزشک حاذق طب سنتی دانشگاهی بسپارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، لیلا شیربیگی درباره لک صورت و ماسک‌های گیاهی اظهار داشت: لک صورت از دیدگاه حکما علتش به دلیل مشکلات داخلی بدن است.

وی گفت: برای رفع لک صورت می‌توان از ماسک‌های گیاهی استفاده کرد، البته اگر کسی بخواهد درمان کلی شود خوب است که خودش را به یک پزشک حاذق طب سنتی دانشگاهی بسپارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با معرفی چند ماسک گیاهی اضافه کرد: افراد برنج را کاملاً پودر کنند، با کمی شیر (یک قاشق مربا خوری برنج و دو قاشق غذاخوری هم شیر ) مخلوط کنند. برنجو شیر جلا دهنده پوست است و تا حدی می‌تواند لک را از بین ببرد.

شیربیگی ادامه داد: علاوه بر این، کتیرا هم برای رفع لک خوب است، می‌توان کتیرا را به اندازه یک بند انگشت در آب بیاندازند، حجم کتیرا زیاد خواهد داشت. به اندازه یک قاشق غذاخوری کتیرا بردارند، مقداری شیر اضافه کنند و ماسکش کنند. زمانش با توجه به مقاومت پوست افراد است، چون ممکن است پوست واکنش نشان دهد و قرمز شود. اول کمی بگذارند و 5 دقیقه تحمل کنند، اگر مشکلی ایجاد نشد می‌توانند تا 30 دقیقه روی پوست باشد.

دستیار تخصصی طب سنتی گفت: چون ممکن است پوست قرمز شود و خارش پیدا کند و فرد احساس کرد پوستش دچار خارش شده دارد، به جای کتیرا از آرد برنج استفاده کند. این‌ها درمان‌های خیلی ساده ای هستند.

شیر بیگی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند هفته ای دو یا سه بار لکه‌های موضعی پوستی خوب می‌شود. شب و روز هم فرقی نمی‌کند. گندم را هم می‌توانیم پودر کنند و با شیر مخلوط کنند که همه این مواد جالی (پاک کننده) هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha