یک دندانپزشک گفت: کودکانی که دندان‌هایشان به وسیله قطره آهن سیاه می‌شود زودتر از دیگران در معرض پوسیدگی دندان قرار می‌گیرند.

در مواقع عفونت لثه به کودکتان آنتی بیوتیک ندهید

سلامت نیوز: یک دندانپزشک گفت: کودکانی که دندان‌هایشان به وسیله قطره آهن سیاه می‌شود زودتر از دیگران در معرض پوسیدگی دندان قرار می‌گیرند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد هادی شفق افزود: برای جلوگیری از سیاه شدن دندان کودکانی که قطره آهن مصرف می‌کنند دو راه وجود دارد. اول اینکه والدین باید سعی کنند قطره را ته گلو بریزند تا برخوردی با دندان‌ها نداشته باشد.

وی ادامه داد: راه حل دیگر برای جلوگیری از سیاه شدن دندان به وسیله قطره آهن این است که بلافاصله بعد از مصرف قطره دهان کودک به وسیله انگشتانه‌ها شسته شود.

شفق با اشاره به اینکه عفونت لثه در کودکان خیلی شایع است، گفت: این عفونت می تواند بر اثر قارچ، آفت، آلودگی سینه مادر، سیستم ایمنی و وارد کردن اشیای کثیف در دهان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: گاهی مواقع کودکانی که دچار عفونت لثه می شوند والدین فکر می‌کنند این مشکل با آنتی بیوتیک حل می شود که نه تنها این راه حل موثر نیست بلکه باعث آبسه لثه‌ها می شود.

شفق تصریح کرد: در مواردی پوسیدگی دندان باعث عفونت در لثه می شود که این پوسیدگی از مینای دندان عبور کرده و وارد آج شده و باعث عفونی شدن لثه خواهد شد.

این دندانپزشک اضافه کرد: در این مواقع مصرف دارو زیاد موثر نبوده و راه حل و درمان آن عصب کشی یا کشیدن دندان است.

وی خاطرنشان کرد: دندان‌های شیری باید تا سن 13 سالگی افتاده و دندان‌های دائمی جایگزین آنها شود، در غیر این صورت ممکن است به دندان‌های دائمی آسیب جدی وارد شود.

شفق گفت: مناسب ترین زمان برای مراجعه کودکان به دندانپزشک از زمان رویش دندان‌های شیری است و والدین باید هر شش ماه یکبار کودکان خود را برای معاینه نزد پزشک ببرند.

وی با اشاره به مسواک زدن کودکان اظهار کرد: کودکان باید از زمان رویش دندان تا آخر عمر روزی دو بار مسواک بزنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سن بی دندانی پائین آمده، می توان با کم کردن مواد غذایی حاوی مواد قندی، نوشابه های گازدار، رعایت بهداشت دهان و دندان در طول روز و مراجعه هر شش ماه یکبار به دندانپزشک از وقوع زودرس این رویداد پیشگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha