شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 109728

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای دو قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون بهره وری گفت: علی رغم تلاش هایی که صورت گرفت اما نتوانستیم در بودجه سال 93 اعتباری را برای اجرای این دو قانون در نظر بگیریم.

عدم اجرای قوانین پرستاری به دلیل مشکلات بودجه ای

سلامت نیوز: معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به اجرای دو قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون بهره وری گفت: علی رغم تلاش هایی که صورت گرفت اما نتوانستیم در بودجه سال 93 اعتباری را برای اجرای این دو قانون در نظر بگیریم.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، یعقوب قدسیان درخصوص اجرای قانون بهره وری و تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: علی رغم تلاش هایی که صورت گرفت اما نتوانستیم در بودجه سال 93 اعتباری را برای اجرای این دو قانون در نظر بگیریم.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در حال حاضر قانون بهره وری به طور کامل اجرا نشده و به اهداف خود نرسیده ایم و از طرفی قانون تعرفه گذاری نیز همینطور هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
این مقام مسئول در سازمان نظام پرستاری درخصوص لزوم اجرای منسجم و یكسان قانون ارتقای بهره وری پرستاران گفت: متاسفانه این قانون تنها به صورت ظاهری در بخش های دولتی اجرا شده و در بخش های خصوصی هنوز عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که از مسئولان دولت انتظار داریم این است که برای سال 94 اجرایی شدن این دو قانون را در بودجه ببینند چرا که تا بودجه تامین نشود، چالش ها برطرف نخواهد شد.
قدسیان یادآور شد: از طرفی یکی از دغدغه هایی که در میان پرستاران وجود داشت، مساله حق جذب پرستاران از اعتبارات بیمارستان ها بود که این دغدغه مرتفع شده است.
معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری همچنین با اشاره به تغییرات صورت گرفته در حق عضویت پرستاران و بهیاران گفت: حق عضویت در سازمان نظام پرستاری از ابتدای سال جدید افزایش یافته است.
وی درخصوص اعتبارات سازمان نظام پرستاری نیز گفت: در سال ۹۱ از ردیف های دیگری به سازمان كمک شد اما در سال 92 اعتبارات نظام پرستاری بسیار اندک بود و برای سال 93 نیز آنگونه که باید اعتباری دیده نشده است.
]
قدسیان تصریح کرد: رفع مشكلات بودجه ای نظام پرستاری موجب افزایش انگیزه خدمت در جامعه پرستاری و ارتقای خدمات مراقبتی و پرستاری در نظام سلامت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha