پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10973

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، از بهره برداری از 30 كارخانه تولید دارو ، حداكثر در دو سال آینده خبر داد .

به گزارش سلامت نیوز، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی، آزمایشگاهی و دارویی ایران مد 2008 و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات و فرآورده‌های آزمایشگاهی ایران لب 2008 ، با اعلام این مطلب گفت : این كارخانه‌ها كه توان سرمایه گذاری 10 تا 200 میلیارد تومانی را دارند ، در دست ساختند كه چند واحد امسال و بقیه در دو سال آینده احداث می‌شوند.

دكتر رسول دیناروند افزود : تا پایان امسال تعداد داروهای بیولوژیك تولیدی كشور دو برابر خواهد شد كه در این صورت تا پایان سال 87 بیش از 10 تا 12 قلم داروی بیولوژیك در كشور وجود خواهد داشت .

وی با اشاره به پیشرفت صنعت داروسازی كشور در سال های اخیر ، تعداد كارخانه‌های تولید دارو و مواد اولیه دارویی را 100 واحد برشمرد و اعلام كرد : اكنون این كارخانه‌ها 95 درصد نیاز دارویی كشور را تامین می‌كنند .

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت به پیشرفت صنعت داروهای گیاهی در 3 سال گذشته اشاره و اضافه كرد : تولید این قبیل داروها در این مدت صددرصد افزایش یافته و بیش از 2 برابر شده است .

وی همچنین میزان صادرات دارو را در سال های 84 تا 86 حدود 200 میلیون دلار عنوان كرد و افزود : این میزان ، در مقایسه با بازده زمانی سال های 81 تا 83 دو برابر شده است .

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد : این وزارتخانه از راه یابی صنعت داروی كشور به عرصه بین المللی به شدت حمایت می كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha