یک فوق تخصص پیوند قرنیه با اشاره اینکه عدم رعایت بهداشت چشم از عوامل مستعد کننده "شالازیون" است، گفت: این عارضه در زنان شیوع بیشتری دارد که به علت شست وشوی نامناسب آرایش چشم‌ها ایجاد می‌شود.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص پیوند قرنیه با اشاره اینکه عدم رعایت بهداشت چشم از عوامل مستعد کننده "شالازیون" است، گفت: این عارضه در زنان شیوع بیشتری دارد که به علت شست وشوی نامناسب آرایش چشم‌ها ایجاد می‌شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا فرتوک زاده با اشاره به اینکه شالازیون اغلب با گل مژه اشتباه گرفته می‌شود، گفت: این عارضه در اثر تجمع غدد چربی پلک ایجاد می‌شود که در صورت عدم درمان به موقع تبدیل به یک توده کوچک برجسته، سفت و بدون درد می‌شود.

این فوق تخصص پیوند قرنیه با بیان این مطلب که عدم رعایت بهداشت، ورود گرد وغبار و دود ماشین از عوامل مستعد کننده این عارضه است، اظهارکرد: بیشتر زنان مبتلا به این بیماری می‌شوند چرا که اغلب پس از آرایش، چشم های خود را کامل شست و شو نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه درمان شالازیون مشابه گل مژه است، گفت: اگر در سه هفته اول ابتلا به بیماری، کمپرس آب گرم (پارچه ای خیس شده با آب گرم بر روی پلک بسته) به مدت چند دقیقه یا شست و شوی روزانه چشم با چای انجام گیرد، این عارضه به طور کامل درمان می شود.

فرتوک زاده ادامه داد: در صورت عدم درمان به موقع ، عمل جراحی شالازیون جهت خارج کردن ترشحات ضروری است.

وی با بیان اینکه شالازیون معمولا به درمان خوب جواب می‌دهد، گفت: برخی افراد مستعد عود مجدد شالازیون هستند که در این افراد باید علت آن برطرف شود، چرا که عمل جراحی مکرر شالازیون می تواند به چشم آسیب برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha